Volkswagen încearcă să își îmbunătățească imaginea, puternic afectată de scandalul emisiilor poluante, iar una din măsurile avute în vedere în acest sens este renunțarea la cunoscutul slogan „Das Auto” (Mașina), potrivit Reuters.
Un purtător de cuvânt al grupului german a declarat că „Das Auto” va dispărea treptat din reclame, iar logo-ul producătorului auto va fi însoțit de cuvântul „Volkswagen”.
Sloganul a fost lansat în 2007 și a fost ales datorită simplității, spun reprezentanții Volkswagen. Totuși, în condițiile în care producătorul auto este implicat într-un scandal uriaș, sloganul poate fi interpretat ca un semn de aroganță, potrivit unui manager al VW, citat de Reuters.
Acesta spune că, având în vedere problemele cu care se confruntă, VW ar trebui să aibă o atitudine umilă. Un alt dezavantaj al sloganul este reprezentat de faptul că nu reflectă ambițiile companiei de a utiliza noi tehnologii, mai spune managerul.
Aproximativ 2.000 de persoane cu atribuții de conducere în cadrul grupului auto s-au întâlnit, săptămâna trecută, pentru a discuta viitorul companiei și noua strategie de comunicare. Acolo, directorul de brand al VW a adus în discuție problema sloganului, pe care îl consideră nepotrivit în situația actuală.
Problemele grupului VW au început după ce agenția de mediu din SUA a acuzat producătorul auto că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA. Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot (NOx), a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.