Scandalul Volkswagen, care afectează livrările producătorului german, îi întărește companiei nipone Toyota poziția de lider mondial între producătorii auto. În noiembrie, pentru a cincea lună consecutiv, Toyota a vândut mai multe mașini decât concurentul său, pe primele 11 luni ale anului diferența dintre cei doi giganți auto fiind de 110.000 de mașini suplimentar livrate de niponi.
Toyota, care alături de marca cu același nume include și diviziile Hino Motors și Daihatsu Motor, a anunțat vineri că în perioada ianuarie — noiembrie 2015 a vândut pe plan global 9,21 milioane de vehicule, în timp ce Volkswagen a livrat 9,10 milioane de vehicule în primele 11 luni din acest an.
Potrivit Agerpres, în noiembrie, vânzările Toyota au urcat cu 1%, la 854.000 de unități, pe fondul majorării cererii în America de Nord.
Recent, Toyota și-a menținut obiectivul de a înregistra în anul fiscal care se încheie la 30 martie 2016 un profit net de 2.250 miliarde de yeni (18 miliarde de dolari) și un profit operațional de 2.800 miliarde de yeni.
Cu o cifră record de 10,23 milioane vehicule vândute anul trecut, Toyota și-a păstrat pentru al treilea an consecutiv titlul de cel mai mare producător auto din lume, devansând Volkswagen AG, care a vândut 10,14 milioane vehicule, și compania americană General Motors, care a vândut 9,92 milioane vehicule.
Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde de euro din capitalizarea bursieră.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.