Audi, divizia de automobile de lux a Volkswagen, a anunțat că va investi, în 2016, mai puțin decât plănuise anterior, având în vedere problemele grupului VW, legate de manipularea testelor de mediu, transmite Reuters.
Astfel, Audi estimează că va investi în 2016 cu circa 100 de milioane de euro mai puțin decât planificase anterior. Producătorul auto anunțase anul trecut că intenționează să investească 17 miliarde de euro în perioada 2015 - 2019, adică circa 3,4 miliarde de euro pe an.
Datele privind investițiile realizate de Audi în 2015 vor fi publicate în luna martie.
Reprezentanții Audi au declarat că producătorul auto nu va face economii care ar putea afecta perspectivele de creștere, dar intenționează să analizeze cu atenție fiecare posibilă investiție.
Luna trecută, Volkswagen a anunțat că investițiile grupului vor scădea în 2016 cu 1 miliard de euro, din cauza scandalului privind emisiile poluante, care ar putea genera costuri de zeci de miliarde de euro.
Potrivit consiliului de Supraveghere al Volkswagen, cheltuielile de capital ale grupului se vor situa la cel mult 12 miliarde euro în 2016, în scădere de la un nivel de aproximativ 13 miliarde euro anunțat anterior.
Vânzările de autovehicule Audi au înregistrat un avans de 3,4% în perioada ianuarie-noiembrie, față de perioada similară a anului trecut. Astfel, în primele 11 luni ale anului, vânzările Audi s-au situat la 1,645 milioane de autovehicule, ceea ce i-a asigurat producătorului poziția a treia pe piața mașinilor premium. Spre comparație, BMW a vândut peste 2 milioane de automobile, iar livrările Mercedez-Benz au fost de 1,69 milioane de mașini.
Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal uriaș privind nerespectarea standardelor de mediu. Problemele au început după ce agenția de mediu din SUA a acuzat grupul auto că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA. Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot (NOx), a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.
Peste 2 milioane de mașini Audi vândute pe plan global au fost echipate cu softul care asigura îndeplinirea standardelor referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în condiții normale.