Secretele unei afaceri: cum a devenit marca Cupra un succes de piață, cu un milion de mașini vândute, în doar șapte ani

Cupra este una dintre mărcile cu cea mai rapidă ascensiune din istoria automobilului, reușind să se impună pe piața europeană în mai puțin de un deceniu, cu ajutorul câtorva ingrediente secrete.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Secretele unei afaceri: cum a devenit marca Cupra un succes de piață, cu un milion de mașini vândute, în doar șapte ani

Produs de marketing al echipei conduse de Luca de Meo și dusă mai departe de fostul CEO, Wayne Griffiths, marca spaniolă Cupra a avut o viteză de dezvoltare mai mare chiar și decât Tesla, deși nu s-a extins la nivel global.

Cupra a produs deja un milion de vehicule, devenind un brand căutat în special de generația tânără și de clienții care vor să iasă din tiparele mărcilor clasice. Creată în 2017, din subbrandul „legal racing” al SEAT, marca s-a profilat în segmentul upmarket spre premium, cu motorizări și tehnologie de la VW și Audi, reușind să convingă atât prin designul agresiv și dinamic, cât și prin caracteristicile sport.

Un Cupra Formentor e-Hybrid a marcat trecerea de pragul de un milion de vehicule, asamblat în uzina din Martorell, Spania, locul în care, de anul viitor, va intra în producție un nou model electric al mărcii, Raval.

Marca celebră de mașini - revenire după faliment CITEȘTE ȘI Marca celebră de mașini - revenire după faliment

Secretele care au stat la baza succesului Cupra sunt foarte clar conturate: ideea, bazată pe o imagine foarte bună a versiunilor sportive SEAT, marketingul extrem de bun condus de fostul CEO Luca de Meo, un design genial semnat de Alejandro Mesonero Romanos (cel care a trecut și pe la Dacia pentru câteva luni) și tehnologie confirmată din VW Group.

Primele modele Cupra au fost derivate din modelele SEAT, dar pe măsură ce s-a maturizat, marca și-a lansat propriile modele, inclusiv electrice, și a reușit în foarte scurt timp să depășească SEAT în vânzări. Faptul că Germania a devenit rapid cea mai mare piață a mărcii arată cât de bine a fost primită de clienții unei țări care a dat lumii trei mărci premium solide, Audi, BMW și Mercedes, dar și alte mărci cu o popularitate ridicată.

Cupra Formentor, primul model independent al mărcii spaniole, este și cel mai reprezentativ pentru imaginea actuală a mărcii, inclusiv prin revenirea forțată la strategia privind propulsia cu combustie și hibridă.

Fabrica BMW de lângă România nu face față: Comenzile peste așteptări pentru noul iX3 electric le-au depășit pe cele ale motorului cu combustie CITEȘTE ȘI Fabrica BMW de lângă România nu face față: Comenzile peste așteptări pentru noul iX3 electric le-au depășit pe cele ale motorului cu combustie

Practic, în acest moment Cupra are o gamă aproape completă, începând cu Ateca, primul SUV și primul model cu sigla Cupra, urmat de Leon, o variantă sportivă a modelului SEAT, Formentor, care rămâne cel mai vândut model al mărcii, Born, primul vehicul  electric, Tavascan, SUV complet electric, și Terramar, SUV-ul sportiv al mărcii. În 2026, al treilea model electric dezvoltat pe platforma de segment A a grupului VW va completa gama cu un produs accesibil.

Cupra i-a pierdut în ultimii cinci ani pe cei doi directori executivi care au contribuit masiv la succesul mărcii, dar a reușit să meargă mai departe și fără aceștia. În ultima jumătate de an, compania a fost condusă interimar de directorul producție și logistică, Markus Haupt.

Explozie puternică în București - Firma care ar fi trebuit să facă revizia instalației, declarată în inactivitate fiscalã din august CITEȘTE ȘI Explozie puternică în București - Firma care ar fi trebuit să facă revizia instalației, declarată în inactivitate fiscalã din august

Acesta a fost desemnat în cele din urmă CEO cu puteri depline, având un contract pentru patru ani, cel mai bun argument pentru numirea sa fiind rezultatele din acest an: 245.300 vehicule livrate în primele trei trimestre, cu 37% mai multe decât în 2024, pe o piață europeană aflată într-o perioadă mai degrabă de stagnare decât de creștere.

De altfel, întreg grupul SEAT SA a vândut în intervalul menționat 439.500 de vehicule, în creștere cu numai 4,1% față de anul trecut, ceea ce înseamnă că brandul SEAT a avut vânzări în scădere (194.200 unități în 20205, față de 243.000 în urmă cu un an, adică -20%), iar Cupra și-a depășit marca din care a fost creată.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0829 -0.0015-0.03 %
1 USD4.3643 +0.0052+0.12 %
1 GBP5.7688 -0.0386-0.66 %
1 CHF5.4817 -0.0108-0.20 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite