Cancelarul german Olaf Scholz a anunțat că va invita principalele asociații profesionale și sindicate ale țării la o reuniune în octombrie pentru a elabora o nouă politică de salvare a industriei auto, transmite agenția Reuters.
Prețurile ridicate ale energiei, cererea globală stagnantă, tranziția către economii neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon și concurența crescândă din partea Chinei pun la încercare modelul industrial german bazat pe exporturi, determinând liderii de afaceri să solicite mai mult sprijin din partea statului, arată G4Media.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Temerile legate de dezindustrializare s-au intensificat luna trecută, când Volkswagen a anunțat că ia în considerare închiderea unor fabrici din Germania pentru prima dată în istoria sa.
„Trebuie să luptăm în special pentru industria din Germania”, a declarat Olaf Scholz într-un discurs în parlament. Una dintre întrebările-cheie, a adăugat el, a fost cum să garantăm energie ieftină.
Deși Germania a redus taxa pe electricitate și a prelungit cu cinci ani compensațiile pentru anumite companii, Olaf Scholz a subliniat că prea puține companii au beneficiat până acum.
Cancelarul german a subliniat, de asemenea, necesitatea ca UE să încheie acorduri de liber schimb.
„Nu am transferat competența pentru politica comercială către Europa doar pentru a nu putea încheia noi acorduri comerciale”, a spus el.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO A fost deschisă circulația pe o nouă Variantă OcolitoareOlaf Scholz a criticat decizia UE de a impune tarife pentru mașinile electrice fabricate în China, afirmând că alte 17 state sunt sceptice, la fel ca toți directorii producătorilor auto cu care a vorbit.
„Cererea mea este să ajungem la un acord între China și Uniunea Europeană”, a declarat el.
În cele din urmă, Olaf Scholz a subliniat că Germania trebuie să discute și despre cum să promoveze alte sectoare ale economiei sale.