Conducerea Opel, care a prezentat în urmă cu o săptămână planul de restructurare numit PACE, intenționează să revizuiască rețeaua de dealeri din Europa, pentru a crește profitabilitatea companiei.
Peter Kuespert, șeful vânzărilor Opel, a declarat pentru publicația Automobilwoche că va schimba sistemul de discounturi acordate prin dealerii săi din Europa, pentru a îmbunătăți mecanismul prețurilor (priceing power – puterea de stabilire a prețurilor) pe care îl utilizează Opel. Aceasta vizează, în termeni economici, posibilitatea de creștere a prețurilor produselor fără ca vânzările să piardă clienți. Acest punct a fost unul dintre cele prevăzute de planul anunțat de CEO-ul Michael Lohscheller, la 100 de zile de la preluarea companiei Opel de către PSA Group. Planul prevede atingerea unei marje de profit de 2 procente până în 2020, față de momentul actual, când compania produce în pierdere. Strategia prevede introducerea unor versiuni de top mai scumpe în gama Opel, astfel ca marca să fie poziționată „upmarket”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Petere Kuespert este de părere că Opel trebuie să-și armonizeze politica de prețuri în întreaga rețea, deoarece sunt diferențe uriașe între performanțele diferiților dealeri care nu pot fi ignorate.
Reprezentanții companiei au mai spus că toate contractele cu dealerii vor fi analizate și nu vor exista „tabuuri”. Explicația vine în discounturile acordate deaelrilor, care nu vor mai fi acordate doar pentru cantitate, ci și pentru vânzarea de produse mai profitabile. Practic, este vorba despre o schimbare de strategie, care ar putea genera mai multe venituri dealerilor.
„Vrem o performanță puternică și o cultură bazată pe profit”, a declarat un purtător de cuvânt al Opel, adăugând că negocierile cu cei peste 1.700 de dealeri încep în această săptămână.
Anterior, reprezentanții VW au anunțat că vor începe o restructurarea a rețelei de dealeri din Europa, în paralel cu iontroducerea unui portal pe care vor fi vândute mașini online.