Autoritatea de reglementare în domeniul auto din Germania (KBA) investighează dacă Porsche, divizia de automobile sport de lux a grupului Volkswagen, a folosit un soft ilegal pentru a masca nivelul real al noxelor emise de mașinile sale, a anunțat joi KBA, în aceeași zi în care Comisia Europeană a lansat proceduri legale împotriva Germaniei, Marii Britanii și a altor cinci state europene pentru că nu au luat măsuri împotriva producătorilor care folosesc dispozitive pentru manipularea testelor de mediu.
Experții KBA vor să afle dacă Porsche a instalat un program care detectează, în funcție de mișcările volanului, dacă mașina se află în timpul testelor de laborator, situație în care se trece automat la un consum de combustibil și emisii de gaze mai mici decât în condițiile de trafic real, potrivit unui comunicat al KBA, citat de Reuters.
Ancheta creează noi probleme pentru cel mai mare producător auto din Europa, care, în toamna anului trecut, a admis că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial, dintre care aproximativ 8,5 milioane în Europa, cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
CITEȘTE ȘI UE lansează măsuri legale împotriva Germaniei, Marii Britanii și altor cinci state, în scandalul emisiilorPână în prezent, Volkswagen a pus deoparte peste 18 miliarde de euro pentru plata amenzilor și a compensanțiilor legate de scandalul emisiilor poluante, din care mai mult de 15 miliarde de euro vor fi plătite dealerilor auto și consumatorilor din SUA. Grupul german continuă să refuze încheierea unor acorduri similare în Europa, în pofida presiunilor din partea Comisiei Europene, și susține că softul în cauză nu reprezintă un dispozitiv ilegal conform normelor UE.
Comisia Europeană a avertizat, joi, că va da în judecată Germania, Marea Britanie, Spania, Cehia, Lituania, Grecia și Luxemburg pentru că nu au introdus sisteme de penalizare în vederea descurajării producătorilor auto care încalcă regulile eferitoare la emisii.