Aeroportul Internațional Henri Coandă, cel mai mare din România, urmează să depășească pragul de 10 milioane de pasageri în acest an, a anunțat joi Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), companie care administrează cele două aeroporturi din București. Astfel, aeroportul din Otopeni va intra într-o categorie superioară, ieșind din categoria aeroporturilor cu 5-10 milioane de pasageri pe an, în care s-a aflat în ultimii ani.
Aeroportul Internațional Henri Coandă s-a clasat pe locul patru în Europa, la categoria sa de trafic, după ritmul de creștere a numărului de pasageri în luna august, cu un avans de 17% în primele opt luni ale anului, până la 7,138 milioane de pasageri, scrie News.ro.
CNAB administrează atât aeroportul Henri Coandă, din Otopeni, cât și aeroportul Băneasa, ultimul având un trafic extrem de redus.
În 2015, aeroportul Henri Coandă a înregistrat un trafic de 9,3 milioane de pasageri.
Creșterea rapidă a traficului pe cel mai mare aeroport al țării a generat și nemulțumiri în ultimele luni, din cauza aglomerației exagerate.
De la mijlocul luni noiembrie Compania Națională Aeroporturi București a deschis pentru pasageri, patru noi porți de îmbarcare, iar din 9 septembrie, compania a inaugurat încă două ghișee pentru polițiștii de frontieră, respectiv patru posturi de control al documentelor, pe fluxul de plecări.
Pe Aeroportul Internațional Henri Coandă au operat 37 de companii aeriene în prima jumătate a acestui an, care au transportat pasageri către 92 de destinații.
Anul trecut, pe aeroportul din Otopeni s-au operat în jur de 100.000 de aterizări și decolări, mai mult decât pe toate celelalte aeroporturi din țară luate la un loc.