Industria auto din Italia este puternic afectată nu doar de conjunctura nefavorabilă din piață, ca urmare a introducerii unor limite mai dure ale emisiilor de CO2, dar și de epidemia de coronavirus. Dacia este și ea afectată și înregistrează o scădere puternică, de aproape 30 de procente, pe o piață care scade cu 9%.
Dacia nu reușește să facă față situației speciale prin care trece piața de autoturisme din Europa, astfel că înregistrează un declin puternic și în Italia, în februarie, cu o scădere de 29,79%, cu 4.273 de autoturisme înmatriculate, față de 6.086 cât raportase cu un an înainte. Cota de piață a mărcii Dacia s-a diminuat cu aproape 1 procent, la 2,62%. Volumul înmatriculărilor Dacia din ianauarie - februarie a fost de 9.925 unități, cu aproape 4.000 mai puține față de anul trecut.
Piața italiană de autoturisme a scăzut cu 8,8% în luna februarie, cu un volum de 162.793, iar pe intervalul ianuarie - februarie volumul înregistrat a fost de 318.545 unități, cu 7,34% mai mic decât în 2019. Mai multe mărăci au înregistrat scăderi, însă există mărci care au reușit vânzări mai mari decât în 2019, printre acestea numărându-se și Fiat, care trecuse printr-o perioadă mai puțin fastă pe piața de origine. Un caz special este cel al mărcilor grupului VW care au crescut toate în acest an. Skoda și SEAT au reușit să obțină procente spectaculoase, 23,5% și, respectiv, 10,9%, în februarie și au, după două luni, un avans de 19% și 26%, în timp ce Porsche a raportat un plus de 84% în februarie și peste 100% pe primele două luni.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este de așteptat ca, în martie, rezultatul pieței italiene de automobile să fie dezastruos, dat fiind faptul că efectele coronavirusului vor fi și mai mari, iar carantina impusă de autorități va genera o cerere redusă de autovehicule în perioada următoare.
Dacia a înregistrat până acum scăderi importante pe mai multe piețe majore din Europa, începând din Franța, Germania, Marea Britanie și terminând cu piața din România. Compania și-a redus și ritmul de producție de la Mioveni, pentru a echilibra cererea scăzută.