Vânzările Dacia au scăzut pentru a doua lună consecutivă, în decembrie, în Germania, pe o piață care s-a contractat aproape la fel de mult, din cauza schimbărilor legislative din luna decembrie, care au oprit brusc vânzările de mașini electrice, relevă datele analizate de Profit.ro.
Dacia a vândut în ultima lună a lui 2023 un volum de 5.969 de autoturisme, pe piața din Germania, un rezultat mai mic cu 27 de procente față de decembrie 2022. Chiar dacă este o scădere drastică pentru marca românească, cauzele stau atât în schimbările de legislație la mașinile electrice, cât și la nivelul ridicat al bazei de comparație de anul trecut.
Volumul de aproape 6.000 de autoturisme nu este neapărat unul mic pentru Dacia, pe această piață, însă este mult mai mic decât nivelul foarte mare din 2022, înregistrat cu ocazia modificărilor de legislație de la acel moment.
În plus, contextul nu a fost deloc favorabil Dacia, astfel că declinul mărcii este aproape la fel de mare precum cel al pieței germane în ansamblu, care s-a contractat în decembrie cu 23%, pe fondul anulării subvențiilor la mașini electrice. Evoluția în raport cu piața este ușor vizibilă dacă analizăm cota de piață a Dacia, care a fost în ultima lună a anului 2,5%, mai mare decât media anuală.
De altfel, aproape toate mărcile au încheiat decembrie pe minus, puținele excepții fiind cele ale mărcilor care nu vând mașini electrice. Tesla, de exemplu, a pierdut 77% din vânzări, raportat la anul anterior, MG a scăzut cu 43%, însă și mărci de volum, precum Ford sau Opel, au avut scăderi mult mai mari decât Dacia.
În total, pe întreg anul, Dacia a avut un rezultat pozitiv, cu 68.585 autoturisme vândute, ceea ce reprezintă o creștere de 13,6%, apropiată de media majorării vânzărilor la nivel global pentru Dacia. Cota de piață cu care încheie 2023 este 2,4%, una în creștere având în vedere că majorarea vânzărilor pe întreaga piață a fost de numai 7,3%.
Chiar dacă cele mai multe mărci au încheiat anul cu creștere, au existat și o serie de jucători din piață cu rezultate negative, dintre care se remarcă Tesla, cu vânzări mai mici cu 9% față de 2022, Kia, cu -2 procente, Ford, -11%, sau Honda, -15%.