Datele privind situația pieței de automobile din Europa analizate de Profit.ro pentru finalul anului 2022 arată că modelul Sandero al celor de la Dacia a încheiat anul pe locul al doilea, după numărul de mașini vândute, la foarte mică distanță de modelul francez Peugeot 208, care detronează, pentru prima dată după 14 ani, VW Golf.
O performanță similară cu cea din 2021 și o confirmare a succesului pe cele mai mari piețe din Europa, în special cea din Franța, acestea sunt argumentele din datele statistice publicate de Jato Dynamics, care au plasat Dacia Sandero pe locul doi în vânzările de automobile din Europa, cu peste 200.000 de autoturisme, o creștere de 1 procent și la o distanță în fața locului al treilea de aproape 20.000 de autoturisme.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe prima poziție s-a clasat pentru prima dată Peugeot 208, un automobil care a devenit extrem de popular în 2022 și care reușește astfel să fure titlul de cel mai vândut automobil din Europa modelului VW Golf, lider absolut al pieței în ultimii 14 ani. Pe locul al treilea s-a clasat VW T-Roc, SUV-ul de clasă B rival cu Duster care a reușit să vândă 181.153 de unități.
Pe locurile următoare s-au clasat Fiat 500, VW Golf, Toyota Yaris, Opel Corsa (ultimele două cu scăderi de o cifră), Hyundai Tucson, Dacia Duster (149.648 de unități, la doar 1000 de exemplare în urma lui Tucson) și Renault Clio, care a pierdut 27% față de vânzările de anul trecut.
Celălalt SUV fabricat în România, Ford Puma, s-a clasat pe locul 16, cu 136.956 unități, cu o creștere de 3 procente. Niciun alt model de la Dacia nu a intrat în top 50 al celor mai vândute autoturisme din Europa.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Green NCAP lansează mesajul: Dacia Spring este „Best Car of 2022”, peste Tesla Model 3. „Stabilește un standard în industrie.”În rezultatul mărcilor auto, care a fost dominat de VW și Toyota, rezultate surprinzătoare au obținut mărcile chineze, care au înregistrat, conform Jato, o creștere mai mare de 100%, cu 152.400 autoturisme, față de numai 66.100 câte reușeau să vândă în 2021. Cea mai vândută marcă din China a fost MG, un brand britanic cumpărat cu mulți ani în urmă de SAIC și care vinde acum preponderent vehicule electrice.
Cu o creștere de 114%, MG a înregistrat 114.000 autoturisme în Europa, depășind mărci tradiționale, precum Jeep sau Honda. Și mărcile premium ale grupului Geely au făcut performanță, dincolo de cea a mărcii Volvo, care are uzine în Europa. Polestar, care este produs exclusiv în China, a vândut 32.300 unități, iar Lynk & Co. de asemenea fabricat în China, a avut un rezultat apropiat, cu 26.387 unități vândute.