A doua ediție a Salonului auto IAA din Germania, care s-a desfășurat la Frankfurt timp de decenii și care s-a mutat din 2021 la Munchen, a fost confirmată oficial de organizatori, fiind anunțată prezența cancelarului Olaf Scholz și a primelor mărci participante.
Primele mărci care au confirmat participarea la Salonul Auto IAA din Munchen sunt BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen, cei trei constructori germani, plus Ford, care are fabrici în Germania, la care se adaugă companiile chineze BYD și FAW, care au planuri agresive de intrare pe piețele din Europa.
Ceilalți constructori nu au anunțat încă nimic, dar este de așteptat ca Renault și Dacia să participe și în 2023, după ce ediția din 2021 a fost una de succes pentru cele două mărci.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Ne plac saloanele auto” a declarat Luca de Meo anul trecut, la Paris, spunând că prezența publicului în standurile auto este importantă, așa că este foarte mare probabilitatea ca Dacia să fie prezentă la Munchen, unde ar putea prezenta în premieră a treia generație Duster.
În 2021, Dacia a prezentat noul Jogger, care a avut ulterior un succes important în Europa.
„BMW Group așteaptă deja cel de-al doilea IAA MOBILITY din München. Acolo, vom arăta cum vom facem mobilitatea de mâine mai durabilă și, în același timp, mai umană cu ajutorul tehnologiei”, a transmis CEO-ul BMW Group, Oliver Zipse, care confirmă astfel participarea la salon.
Și Ola Kallenius, CEO-ul Mercedes-Benz, a confirmat prezența: „Conceptul avansat pentru cel de-al doilea IAA de la München subliniază încă o dată conștientizarea că obiectivul mobilității durabile poate fi arhivat doar împreună – într-un schimb strâns între industrie, știință, politică, mass-media și clienți. IAA oferă o platformă importantă pentru asta. La Mercedes-Benz, așteptăm cu nerăbdare”.
Organizatorii IAA Munchen au anunțat oficial și faptul că la deschiderea salonului va fi prezent Olaf Scholz, cancelarul Germaniei, pentru a marca susținerea pe care statul german o acordă industriei auto locale.
CITEȘTE ȘI Șeful vânzărilor Dacia a dezvăluit în premieră câți bani încasează în medie pe o mașină. Profitul mărcii e comparabil cu cel al Porsche sau Ferrari. "Bulgăre de aur."Ediția din 2023 a salonului german de automobile va avea două zone distincte de expunere, așa cum a fost și în 2021, dar orientarea celor două zone va fi diferită. Zona din centrul orașului, așa numitul Open Space, va fi dedicată publicului, prezentărilor B2C, iar zona pavilionului expozițional, Messe Munchen, va fi dedicată în special companiilor, B2B. Mai mulți furnizori din industria auto au anunțat și ei participarea: Bosch, Brose Fahrzeugteile, Continental, FORVIA, Hyundai MOBIS, MAGNA, MAHLE, Siemens și Webasto.
Ediția din 2021, prima a IAA Munchen, denumit IAA MOBILITY 2021, a avut peste 400.000 de vizitatori din 95 de țări în cele 6 zile, 744 de expozanți și 936 de speakeri din 32 de țări, peste 100 de premiere de modele și concepte, 3.500 de jurnaliști din 95 de țări. Pe lângă automobile, au fost create spații pentru mobilitatea electrică sub formă de biciclete și trotinete, care au atras un număr foarte mare de vizitatori.