Segmentul SUV-urilor urbane, multe dintre acestea făcând parte din clasa subcompactă, a fost în centrul atenției la Salonul auto de la Frankfurt, în prima zi destinată jurnaliștilor. Au fost lansate nu mai puțin de 5 modele B-SUV, între care și Dacia Duster, la care se adaugă alte șase SUV-uri de mari dimensiuni.
Dacă putem să sintetizăm noutățile de la Franfurt, acestea sunt ori SUV-uri, ori mașini autonome sub formă de concept. Dincolo de mirajul viitorului, pe care ni-l aduc aproape conceptele de mașini ce se conduc singure, în timp ce șoferul citește o carte, viitorul imediat este cel care face din segmentul SUV-urilor unul cu o creștere uluitoare, în special în ce privește segmentul B, al mașinilor subcompacte. La Frankfurt au fost lansate nu mai puțin de cinci modele noi din acest segment care se vor lupta pentru clienții din Europa. Fiecare are atuurile sale și speră să își apropie un număr cât mai mare de clienți.
Dacia Duster
Modelul românesc nu mai are nevoie de nicio prezentare. A fost lansat acum șapte ani, a devenit un succes european cu rezonanță și în alte colțuri ale lumii (vezi America de Sud și Africa de Nord), iar acum primește o caroserie nouă, tehnologii de ultimă generație și un interior care aduca modelul românesc în rând cu tendințele din industria auto. În același timp, rămâne cel mai ieftin SUV din Europa, cu prețuri care nu au, deocamdată, rival. Deși nu au fost anunțate prețurile oficiale, putem anunța cu certitudine că nu vor exista scumpiri importante ale versiunilor de bază, ci vor rămâne în intervalul 11.000 – 12.000 de euro.
Kia Stonic
Brandul coreean a devenit deja popular în Europa, cu alte două SUV-uri, ajunse acum clasice, Sportage și Sorento. Acum intră pe cel mai competitiv segment, cu noua Kia Stonic, care promite nu doar tehnologii și motoare economice, dar și prețuri competitive. Ținta companiei sunt în special foști clienți de modele mici ale mărcii, dar și clienți de la rivalele europene. Motoarele mici, economice, de la 1.0 litri, la 1.6 litri, vor fi suficiente pentru clienții acestui model, în timp ce tradiționala garanție de 7 ani va fi în continuare un avantaj uriaș în fața concurenței.
Volkswagen T-Roc
Cel mai important SUV de la grupul VW este T-Roc, un SUV plasat între segmente, cu dimensiuni care îl poziționează în clasa subcompactă, dar cu motoare de compactă. Dar amănuntul esențial este faptul că VW T-Roc oferă și versiuni de tracțiune 4x4, un real avantaj în fața multora dintre rivalii din segmentele urbane. Compania a anunțat motoarele similare cu cele de pe Golf, ceea ce înseamnă că vor migra clienți de la toate compactele de pe piață, iar succesul lui T-Roc va fi unul asigurat, mai ales că va fi dublat de popularitatea mărcii pe continent.
Citroen C3 Aircross
Citroen a reușit în ultimii ani să-și facă un renume din stilul nonconformist și fresh aplicat modelelor sale. Și a reușit, în același timp, să facă aproape pe nesimțite migrația de la monovolumele Picasso, la noile SUV-uri urbane. C3 Aircross este unul dintre ele și vine cu un design inconfundabil, cu motoarele economice ale grupului PSA și cu posibilități de personalizare care sigur vor fi pe placul clienților tineri. Deși are competitori chiar în grup, prin Peugeot 2008 și Opel Crossland, C3 Aircross va avea locul său în oferta de SUV-uri din Europa.
Seat Arona
Modelul spaniol este cealaltă propunere a grupului VW pentru segmentele de SUV-uri urbane. Este mai mic decât VW T-Roc și va avea modele echivalente de la celelaltă mărci din grup abia mai târziu, anul viitor, când atât T-Cross, cât și modelul Skoda de clasă B, vor fi lansate pe piață. Până atunci, Arona completează oferta mărcii Seat, aflată într-o puternică expansiune cu noul CEO, Luca de Meo. Teoretic, se anunță zile grele pentru modele aflate deja pe piață de ani buni, precum Renault Captur sau Peugeot 2008, dar publicul a surprins de foarte multe ori în privința alegerii mașinilor, astfel încât șansele lui Arona sunt la fel de bune. Modelul mai mare al mărcii, Ateca, a făcut deja vânzări bune în Europa, astfel că speranțele șefilor companiei sunt mari.
Dincolo de aceste mașini capabile să meargă și pe drumuri de țară, dar construite pentru deplasările zilnice în oraș, Frankfurt a fost gazda lansărilor altor cinci SUV-uri veritabile, mașini cu dimensiuni mai mari, cu performanțe 4x4 și cu motoare multe mai puternice decât micile propulsoare din clasa B.
Skoda Karoq este, practic, versiunea cehă a lui Tiguan, chiar dacă este mai mic decât acesta cu câțiva centimetri, și aduce atât elemente ale mărcii, regăsite pe Kodiaq, uriașul SUV de 4,70 metri, cât și motoare și tehnologii de la alte mărci din grup.
La fel, Opel Grandland X este o mașină compactă, cu dimensiuni ce se apropie de 4,5 metri și cu o platformă nouă, dezvoltată alături de partenerii din PSA Group. Apartenența la industria auto germană și trăsăturile specifice mărcii promit o mașină bună, care ar putea repeta succesul Insignia.
CITEȘTE ȘI FOTO& VIDEO LIVE Apple a prezentat trei modele noi de iPhone. Vedeta este iPhone X. Cât va costa și când ajunge pe piațăJaguar E-Pace este biletul mărcii britanice către zona populară, acolo unde au ajuns și alții folosind tendințele piețelor pentru a dezvolta modele noi. Competitor cu cele mai mic crossovere din segemntele premium, E-Pace folosește platforma Land Rover și renumele mărcii pentru a oferi pieței un SUV mic, urban și cu valențe sportive.
BMW X3 este un clasic, un automobil care a făcut istorie nu doar în Europa, ci și în întreaga lume. Acum a ajuns la a treia generație și faptul că este produs în SUA, acolo unde se vinde ca pâinea caldă, spune multe despre calitățile și trăsăturile acestui SUV. Va fi un hit și pe piața din România, imediat ce va fi lansat.
Cu Porsche Cayenne am ajuns deja în zona și mai luxoasă, unde sunt importante și performanțele sportive ale mașinilor. Noua generație a SUV-ului Cayenne, are o misiune foarte importantă: trebuie să crească vânzările mărcii și mai mult, pentru ca Porsche să devină dintr-o marcă exclusivistă, una cu volume foarte mari. Versiunea de top Turbo va fi atracția acestui model.