SAIC anunță când va începe producția de serie pentru bateriile solide din generația a doua

SAIC anunță când va începe producția de serie pentru bateriile solide din generația a doua
scris ieri, 19:30

După ce a prezentat primul model echipat cu o baterie în stare semi-solidă, considerate de companie ca fiind prima generație solid-state, SAIC se alătură primelor companii din China care își stabilesc programul de producție de serie pentru adevăratele baterii cu electrolit solid.

Anul 2026 va aduce pe liniile de fabricație ale uzinelor SAIC (compania care deține MG) primele baterii care folosesc un electrolit în stare solidă, adică a doua generație de baterii solid-state, după ce în acest an a fost testat și prezentat oficial primul model echipa cu baterii cu electrolit sub formă de gel. Anunțul vine la scurt timp după ce compania Chery a anunțat că liniile de fabricație pentru primele baterii solid-state de serie sunt gata să înceapă producția, în 2025.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Panasonic și-a readus la viață legendarul fondator ca A.I. CITEȘTE ȘI VIDEO Panasonic și-a readus la viață legendarul fondator ca A.I.

Noua baterie anunțată de SAIC va avea o densitate energetică de 400 Wh/kg, o valoare dublă față de performanțele actualelor baterii cu electrolit lichid.

Până acum au mai confirmat că au în dezvoltare și vor produce în serie baterii solide companiile chineze Chery, GAC, CATL, BYD, GWM, precum și producătorii japonezi Toyota și Nissan.

Primul automobil de serie al SAIC echipat cu bateria semi-solidă este IM L6, care poate fi deja rezervat în China, având o arhitectură pe 900 de volți și o baterie de 130 kWh. Cei care comandă această mașină trebuie însă să se aștepte la livrări doar peste aproximativ doi ani.

Audi e-tron - o nouă rechemare în service pentru risc de incendiu al bateriei. În total, cel puțin 5 rechemări cu peste 70.000 de mașini afectate CITEȘTE ȘI Audi e-tron - o nouă rechemare în service pentru risc de incendiu al bateriei. În total, cel puțin 5 rechemări cu peste 70.000 de mașini afectate

Printre avantajele uriașe ale bateriei SAIC, așa cum au fost prezentate de companie, se numără protecția la incendiu în urma eventualelor perforații și la temperaturi ridicate. Aceste două elemente cresc foarte mult gradul de siguranță al bateriei, inclusiv în cazul unui accident.

De asemenea, scăderea substanțială a volumului, printr-o densitate energetică mare, va conduce și la reducerea greutății vehiculelor electrice, iar durata de viață crește exponențial, până la 45.000 de cicluri de încărcare.

Atenție, șoferi - \ CITEȘTE ȘI Atenție, șoferi - "Țepe" pe internet cu anvelope de iarnă. Cum vă puteți feri de oferte-capcană. Mari amenzi pregătite de polițiști

Reprezentanți ai grupului chinez Chery au anunțat că este aproape gata uzina cu o capacitate de 1,25 GWh, în care vor fi produse baterii solid-state începând din 2025. Primele baterii ce vor fi produse vor fi cele din prima generație, cu o densitate de peste 280 Wh/kg, dar va urma generația a doua, cu peste 400 Wh/kg, și a treia, cu 500 Wh/kg.

viewscnt
Afla mai multe despre
saic
baterii solid state
densitate energetica baterii
masini electrice