Românii au înmatriculat, în primele trei luni ale acestui, un autoturism nou la 5,75 autoturisme second-hand, în condițiile în care anul trecut, numărul automobilelor uzate înmatriculate a fost de doar trei ori mai mare decât al celor noi, potrivit datelor publicate marți de Direcția Regim Permise Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), evoluția fiind una așteptată, în contextul în care timbrul de mediu a fost eliminat de la 1 februarie.
Valoarea timbrului de mediu poate depăși 1.000 de euro în cazul unui automobil uzat, ceea ce crește considerabil prețul de vânzare. Guvernul a decis anul trecut eliminarea timbrului de mediu de la 1 februarie, ceea ce i-a făcut pe mulți cumpărători să amâne decizia de cumpărare sau înmatriculare a unui automobil pentru luna martie, scrie News.ro.
Înmatriculările de autoturisme noi au avansat cu 27,5% în primele trei luni ale acestui an, față de primul trimestru al anului trecut, de la 17.471 unități la 22.276 unități. În schimb, înmatriculările de automobile second-hand s-au dublat în primul trimestru, de la 64.690 unități în ianuarie-martie 2016, la 128.123 unități în primul trimestru al acestui an.
CITEȘTE ȘI Toyota va investi 1,3 miliarde dolari în uzina de la Kentucky, mutare prin care vrea să repare relațiile cu TrumpTrei automobile din patru înmatriculate anul trecut în România au fost second hand, piața automobilelor la mâna a doua crescând în 2016 cu 18,6%, până la 297.290 de unități. Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut anul trecut cu 17%, la 94.924 de unități.
Lider pe piața mașinilor noi a rămas, în primul trimestru, Dacia, cu 5.801 unități, cu 11,1% mai mult decât în aceeași perioadă din 2016. În clasament urmează Ford, cu 2.129 unități (+38,7%), și Volkswagen cu 2.108 unități (+30,6%).
Pe piața mașinilor uzate, lider pe primele trei luni a rămas Volkswagen, cu 34.489 unități (+46,9%), urmat de Opel cu 16.103 unități (+51%) și Ford cu 12.721 unități (+69,2%).