Fondul pentru Victimele Străzii (FPVS) a fuzionat cu Biroul Asigurătorilor Auto din România Noul organism se va numi în continuare BAAR, dar va avea atribuții noi, printre care gestionarea bazei de date CEDAM, care cuprinde istoricul de daună al tuturor mașinilor asigurate RCA, precum și stabilirea tarifului de referință pentru asigurarea de răspundere civilă auto.
La conducerea noului BAAR a fost ales Mădălin Roșu (foto), membru în consiliul director al Omniasig VIG și coordonatorul secțiunii auto din cadrul Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR).
Ceilalți membri ai Consiliului BAAR sunt Cristian Ionescu (Allianz Țiriac), Dan Gătăianțu (Asirom), Mihnea Tobescu (Euroins) și Călin Matei (Groupama). Toți aceștia vor avea un mandate de patru ani, conform statutulu BAAR.
BAAR este formată din toți asigurătorii care vând RCA în România și este parte a Consiliului Birourilor Auto de la Bruxelles. Acest sistem, cunoscut drept sistemul Carte Verde, a fost conceput pentru a garanta plata daunelor transfrontaliere. Când un asigurat român provoacă o daună în Italia, de exemplu, dosarul este gestionat și achitat de Biroul Auto din Italia sau de un corespondent italian al asigurătorului român care a emis polița RCA. Ulterior, sumele sunt decontate către asigurătorul român. Dacă acesta nu plătește, Biroul Auto din Italia va chema în garanție BAAR, care este obligat să achite.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Adevăratele prețuri RCA sunt mult mai mici decât cele impuse prin lege. Mulți șoferi plătesc și cu peste 50% mai puțin decât tariful maxim FPVS, care va funcționa cu aceleași atribuții în cadrul BAAR, a fost înființat în februarie 2006 și este constituit în baza contribuțiilor companiilor autorizate să practice asigurarea de răspundere civilă auto (RCA).
Fondul acordă despăgubiri persoanelor care au suferit prejudicii în urma unor accidente produse de autovehicule neidentificate sau care nu aveau o asigurarea RCA. În cazul autovehiculelor fără RCA valabil, fondul acordă despăgibuiri pentru vătămări corporale sau decese, cât și daune materiale. Pentru autovehiculele neidentificate nu se pot solicita daune materiale.
Fondul nu intervine pentru prejudiciile produse prin accidente provocate de conducătorii de atelaje (căruțași), pietoni, bicicliști sau orice alte vehicule pentru care nu este prevăzută obligația legală de încheiere a unei asigurări RCA. De asemenea, nu se fac plăți pentru prejudiciile produse prin accidente provocate de animale sălbatice și domestice, de starea carosabilului, gropi sau urmări ale unor fenomene meteo cum ar fi polei, mâzgă, pietre căzute de pe versanți sau copaci dărâmați.