Numărul vehiculelor electrice de pasageri în Uniunea Europeană a crescut cu 76%, în 2021 comparativ cu 2020, toate statele membre UE raportând creșteri, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Cele mai mari creșteri, de peste 120%, ale flotei de vehicule electrice de pasageri în Uniunea Europeană s-au înregistrat în Finlanda (136%), Croația (127%) și Italia (122%), în timp ce România, Danemarca și Germania au raportat creșteri între 100% și 120%. În România erau înmatriculate 12.133 de vehicule electrice de pasageri în 2021, scrie Agerpres.
În 2021, cel mai redus ritm de creștere al flotei de vehicule electrice de pasageri s-a înregistrat în Cehia (12%) și Spania (15%).
Numărul total al vehiculelor electrice de pasageri în Uniunea Europeană era estimat la 1,9 milioane. Statele membre UE cu peste 100.000 de vehicule electrice de pasageri erau Germania (618.000), Franța (403.000), Țările de Jos (245.000), Italia (118.000) și Suedia (110.000).
În UE, consumul de electricitate în transportul rutier (care include electricitatea folosită pentru troleibuzele electrice și încărcarea vehiculelor electrice) a crescut semnificativ în 2021 comparativ cu 2020 (80%).
În termeni absoluți, în UE consumul de electricitate în transportul rutier a ajuns la 6.910 gigawați oră (GWh), ceea ce corespunde unui procent de 0,3% din consumul final.
În rândul statelor membre UE, cel mai ridicat consum de electricitate în transportul rutier era înregistrat în Suedia (1.433 GWh), Germania (1.386 GWh) și Țările de Jos (1.071 GWh), iar cel mai scăzut în Cipru (0 GWh), Slovenia (4 GWh) și Malta (5 GWh)