Chiar în momentul în care compania a anunțat că primul hibrid din istoria Dacia se va muta în Maroc, uzina din Mioveni a mărcii a reușit să producă un volum important de exemplare ale modelului Jogger.
Continuatorul celebrului Logan MCV, modelul Jogger a atins un volum de 100.000 de unități produse în fabrica Dacia din România, ceea ce înseamnă că, numai în 2023, au fost produse peste 300 de mașini pe zi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul trecut, uzina din Mioveni a asamblat 72.000 de unități Jogger, iar în acest an a început producția motorizării hibrid. De altfel, mașina cu numărul 100.000 este chiar un Jogger Hybrid 140, în configurație cu 7 locuri și nivel de echipare Extreme, de culoare Lichen Kaki, cumpărat de un client din România. Acesta a devenit nu doar primul hibrid al Dacia, ci și cel mai scump din istoria mărcii.
Jogger a fost gândit încă de la început ca un înlocuitor pentru Logan MCV și Lodgy, la un loc, designul său fiind unul de crossover, care a atras imediat atenția celor care căutau o mașină cu 7 locuri și cu aspect de SUV. De altfel, Jogger a devenit, fără să vrea, un rival și pentru echipările 4x2 ale lui Duster. Mai multe publicații din Franța, Marea Britanie sau Germania au premiat Jogger pentru calitățile lui.
Luna aceasta, șefii Dacia au anunțat că, pentru a face loc modelului Bigster pe liniile de fabricație din Mioveni, începând din 2024 Jogger, inclusiv motorizarea hibrid, se va muta în uzina din Tanger, unde va fi produs alături de Sandero și Sandero Stepway pentru toată piața europeană, în timp ce în România vor rămâne noul Duster și noul Bigster. Capacitatea maximă a uzinei din Mioveni este de 350.000 de unități, iar Duster se produce deja în peste 200.000 de exemplare, astfel că, pe lângă producția Logan destinată pieței locale, rămâne foarte puțin loc disponibil noului SUV compact.
CITEȘTE ȘI GRAFIC Dacia Spring, cel mai eficient automobil din Europa, pe întreaga durată de viață. Ford Puma, primul în segmentul motoarelor cu combustiePotrivit Dacia, pe piața locală, Jogger s-a vândut în peste 4.200 de exemplare, iar cele mai mari piețe de export au fost Franța, cu 18.501 unități, urmată de Germania (11.351 unități), Italia (7.993 unități), Spania (4.467 unități) și Marea Britanie (3.848 unități).