România a avut, între 2001 și 2021, cea mai mare rată medie anuală de creștere a numărului de autoturisme la mia de locuitori (rata de motorizare) dintre statele membre ale UE (+5,4%), urmată de Polonia (+4,5%), potrivit unui raport Eurostat.
Acest lucru se datorează și faptului că România are încă una dintre cele mai reduse rate de motorizare din UE, alături de Letonia. România avea, la finele anului 2021, aproape 400 de autoturisme la 1.000 de locuitori, comparativ cu circa 120 de autoturisme la 1.000 locuitori în urmă cu 10 ani. Rămâne însă pe ultimul loc în UE la rata de motorizare, urmată la o distanță infimă de Letonia. Alte state cu rate mici de motorizare sunt Bulgaria, Ungaria și Irlanda.
CITEȘTE ȘI Regulament: Ce amendă riscă șoferii de mașini care nu sunt electrice sau sunt plug-in hibrid care ocupă stațiile de încărcare
La polul opus, Malta și Olanda (ambele +0,9%), Spania (+0,8%), Franța și Italia (ambele +0,7%), Belgia și Austria (ambele +0,5%), Germania și Luxemburg (ambele +0,4%), precum și Suedia (+0,3%) au fost țările care au înregistrat rate medii anuale de creștere sub 1%. În general, țările baltice, cele din Europa Centrală și de Est și cele din Europa Centrală au înregistrat creșteri mai puternice decât țările din vestul UE între 2001 și 2021.
În 2021, numărul mediu de autoturisme pe cap de locuitor în UE a crescut de la 0,53 la 0,57.
Datele arată că țările din vestul UE au înregistrat rate de motorizare (autoturisme la 1 000 de locuitori) mai mari decât statele din centrul și estul blocului comunitar. Cu toate acestea, la nivel regional, au existat disparități semnificative în ceea ce privește numărul de mașini deținute. Ratele regionale sunt adesea legate de situația economică, dar pot fi afectate și de circumstanțe specifice.
Între 2001 și 2021, România a înregistrat cea mai mare rată medie anuală de creștere a numărului de autoturisme la mia de locuitori (rata de motorizare) dintre statele membre ale UE (+5,4%), urmată de Polonia (+4,5%).
Acest lucru se datorează și faptului că România are încă una dintre cele mai reduse rate de motorizare din UE, alături de Letonia. România avea, la finele 2021, aproape 400 de autoturisme la 1.000 de locuitori, comparativ cu circa 120 de autoturisme la 1.000 locuitori în urmă cu 10 ani. Rămâne însă pe ultimul loc în UE la rata de motorizare, urmată la o distanță infimă de Letonia. Alte state cu rate mici de motorizare sunt Bulgaria, Ungaria și Irlanda.
La polul opus, Malta și Olanda (ambele +0,9%), Spania (+0,8%), Franța și Italia (ambele +0,7%), Belgia și Austria (ambele +0,5%), Germania și Luxemburg (ambele +0,4%), precum și Suedia (+0,3%) au fost țările care au înregistrat rate medii anuale de creștere sub 1%. În general, țările baltice, cele din Europa Centrală și de Est și cele din Europa Centrală au înregistrat creșteri mai puternice decât țările din vestul UE între 2001 și 2021.
În 2021, numărul mediu de autoturisme pe cap de locuitor în UE a crescut de la 0,53 la 0,57.
Datele arată că țările din vestul UE au înregistrat rate de motorizare (autoturisme la 1.000 de locuitori) mai mari decât statele din centrul și estul blocului comunitar. Cu toate acestea, la nivel regional, au existat disparități semnificative în ceea ce privește numărul de mașini deținute. Ratele regionale sunt adesea legate de situația economică, dar pot fi afectate și de circumstanțe specifice.
Urmărește-ne și pe Google News