Rezultate trimestriale Stellantis: Scădere în trimestrul trei, creștere la nouă luni

Rezultate trimestriale Stellantis: Scădere în trimestrul trei, creștere la nouă luni
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 oct 2021

Stellantis, compania creată la începutul acestui an prin fuziunea dintre PSA și FCA, a anunțat rezultatele pentru trimestrul al treilea, marcate de criza de semiconductori. Ca și în cazul celorlalți constructori auto, vânzările și veniturile au fost diminuate semnificativ din cauza imposibilității de a produce suficiente mașini.

Stellantis și-a publicat cel de-al treilea bilanț trimestrial de la data fuziunii, 17 ianuarie acest an, și precizează că datele privind livrările, veniturile și celelalte date financiare sunt marcate de două detalii: fuziunea a fost consemnată din punct de vedre contabil ca o achiziție făcută de PSA, astfel că raportările se fac la cifrele anterioare ale PSA, în plus datele provenind de la FCA sunt incluse în cifrele contabile cu data de 17 ianuarie, astfel încât rezultatele FCA din perioada 1 – 16 ianuarie 2021 nu sunt incluse în raportările din acest an. Compania a publicat și rezultate paralele, PROFORMA, care ilustrează comparația de rezultate „ca și cum fuziunea s-ar fi produs la 1 ianuarie 2020”.

Urmărește-ne și pe Google News

Livrările Stellantis au însumat în trimestrul al treilea 1,13 milioane de unități, o scădere de 27% față de anul 2020 (date PROFORMA, cumulate PSA și FCA), volum care a generat venituri de 32,6 miliarde euro, corespunzător unei scăderi de 14%, față anul anterior.

Principala cauză a scăderilor, criza de cipuri, a generat o pierdere de producție de circa 30% față de planurile inițiale, echivalentul a aproximativ 600.000 de autovehicule.

Rezultate Volkswagen Group: Scădere a veniturilor în trimestrul 3, din cauza crizei semiconductorilor, dar compania menține ținta de profit CITEȘTE ȘI Rezultate Volkswagen Group: Scădere a veniturilor în trimestrul 3, din cauza crizei semiconductorilor, dar compania menține ținta de profit

Compania nu a publicat cifre trimestriale privind profiturile operaționale, dar a precizat că își menține ținta pentru marja de profit la circa 10%, în condițiile în care criza nu se deteriorează și nu generează disfuncționalități în activitatea furnizorilor.

Stellantis a înregistrat o primă jumătate a anului foarte bună, cu vânzări maxime raportate la valorile însumate ale celor două companii care au fuzionat. La jumătatea anului, marja depășea 11%, un veritabil succes după ce, în 2020, valorile PROFORMA ale celor două companii puse la un loc aveau o marjă de numai 1,5%.

Cele mai mari vânzări din trimestrul al treilea au fost înregistrate în Europa, unde compania a livrat 470.000 de unități, o scădere de 36% față de valorile însumate ale PSA și FCA din 2020, care au generat venituri de 11,6 miliarde euro, în scădere cu 21%. A doua piață a fost cea din SUA, unde mărcile americane au reușit să livreze 394.000 vehicule (-29%), cu venituri de 15,5 miliarde euro (-16%). Singura piață pe care compania a reușit să obțină creștere a fost cea din America de Sud, unde este și lider de piață. Livrările au fost de 185.000 de vehicule (+10%), iar venitul net de 2,5 miliarde euro (+43%).

După nouă luni, Stellantis înregistrează un volum vândut de 5 milioane de vehicule, în creștere față de anul trecut, din care cea mai mare piață este Europa, cu jumătate din volumul vândut, o creștere cu 20%, urmată de America de Nord, cu 1,5 milioane de unități (+11%).

Veniturile nete din acest an, pe trei trimestre, se ridică la 107,9 miliarde euro (inclusiv cifrele Fiat din primele două săptămâni ale anului), o creștere de 21% față de valoarea înregistrată însumat, în 2020, de cele două companii care au fuzionat.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
vanzari stellantis
psa
fca