Mai mulți producători de automobile, printre care și Dacia, au întârzieri de până la 6 luni în finalizarea și livrarea vehiculelor din gama celor cu echipări bune, din cauza crizei mondiale de microcipuri, a declarat directorul de Comunicare al Renault Group România, Cristian Nevzoreanu, într-o dezbatere despre transformarea economiei românești.
"Criza de cipuri a afectat industria de automobile locală, europeană și mondială, este un subiect extrem de dureros, pentru că duce la multă frustrare, atât din partea noastră - am trecut de 40 de zile de oprirea producției pe anul acesta din cauza lipsei de cipuri și credeți-mă că nu suntem (Dacia, n.r.) cei mai afectați. Deci nu am putut să producem atât de mult pe cât ne-am dorit, clienții au ajuns să aștepte și până la 6 luni un vehicul - dacă dorești un vehicul bine echipat, îl poți aștepta și 6 luni. Iar această situație este la mai multe mărci, nu este numai la noi. Problema pentru noi e că trebuie să întrerupem producția, problema pentru clienți e că trebuie să își amâne planurile și să aibă multă răbdare, până își vor primi mașinile noi", a afirmat Cristian Nevzoreanu, citat de Agerpres.
Reprezentantul Renault Group România a apreciat că actuala criză a microcipurilor nu se va încheia în acest an.
"Această criză se va estompa anul viitor. Eram mai optimiști că se va estompa în trimestrul IV al acestui an, însă lucrurile nu sunt atât de simple. Este o consecință a faptului că cipurile vin dintr-o anumită direcție, de departe (din China, n.r.) și a faptului că deschiderea unei anumite capacități de producție de cipuri durează ani de zile și costă miliarde. Se vor mișca lucrurile, eu îmi doresc să se întâmple și în Europa așa ceva și să avem și noi ceva de făcut pe această temă", a adăugat Cristian Nevzoreanu.
Pe de altă parte, pe subiectul modului în care transformarea producției de mașini a Renault către un model mai ecologic îi va afecta pe furnizorii din România ai fabricii Dacia, reprezentantul Renault Group România a subliniat că producătorul practică o abordare responsabilă, pentru a nu îi afecta financiar prea mult pe furnizori.
"Noi ne dorim, și este normal, ca per ansamblu un automobil să fie mai puțin poluant, începând cu procesul de fabricație, care implică piese de la furnizor, deci implică și o generare de CO2 la furnizor. Deci categoric că și ei trebuie să-și adapteze procesele de producție, pentru a emite mai puțin CO2, deci pentru a merge către platforme industriale 'verzi', însă lucrăm cu foarte multă grijă și responsabilitate, întrucât e o vorbă la noi care spune așa: trebuie să fim atenți când Dacia tușește, pentru că atunci furnizorii pot face pneumonie. Deci orice modificare importantă la noi poate avea un efect extrem de puternic asupra furnizorilor. Cum este de exemplu acum creșterea prețului materiilor prime, creșterea prețului energiei, utilităților. Fiecare companie are un anumit potențial de a suporta creșterea tuturor acestora, până la un anumit punct - cu cât întreprinderea este mai mică și mai fragilă, cu atât riscul e mai mare. Deci lucrăm foarte strâns cu furnizorii noștri, pentru a-i ajuta, a-i acompania și a găsi împreună cele mai bune soluții și care trec și prin partea de cercetare-dezvoltare-inovare, mai ales că avem și centrul de inovare de la Titu", a adăugat Cristian Nevzoreanu.