Ineditul model C5 X, lansat în prima parte a anului de constructorul francez, este disponibil acum pentru comenzi, fiind anunțate prețurile pentru piața din România. C5 X este propunerea Citroen pentru clasa medie, mașina fiind o combinație între un SUV elegant și un wagon spațios.
Prezenatat pentru prima dată în China, locul în care se și fabrică, Citroen C5 X a readus marca franceză în segmentul mediu, din care se retrăsese în urmă cu circa trei ani. Cu o caroserie de tip crossover, cu elemente de SUV și wagon puse laolaltă într-un vehicul practic și spațios, noul C5 X are o gardă la sol mărită, motoare hibrid și o serie de tehnologii de siguranță de ultimă generație.
Citroen C5 X folosește platforma EMP2 a grupului Stellantis, aceeași cu sedanul Peugeot 508, precum și cu SUV-ul DS9. Dimensiunile sale sunt generoase, cu un ampatament de 2,78 metri și o lungime de 4,80 metri, o lățime de 1,86 metri și înălțime de 1,48 metri Portbagajul are 545 l și poate crește până la 1.640 l.
Noul C5 X va fi echipat cu suspensia Citroën Advanced Comfort, pe versiunea plug-in hybrid, cu amortizare hidraulică progresivă, cu trei moduri de control.
Versiunea plug-in hibrid are o baterie de 12,4 KWh, ce asigură o autonomie de 55 km, fiind potrivită pentru cei care vor să ruleze preponderent electric în zonele urbane, cu condiția ca bateria să fie încărcată. La o priză de 7,4 KW, încărcarea se face în o oră și 40 de minute. Motorizarea PHEV are la bază un motor pe benzină 1.6 litri, de 180 CP, și un motor electric de 81 kW, puterea totală fiind de 225 CP.
Reprezentanța Citroen din România a anunțat prețurile la care C5 X poate fi comandat în România, lansarea porpiru zisă și livrările fiind programate pentru prima parte a lui 2022.
Cel mai ieftin C5 X va costa 31.500 euro, fiind echipat cu motorul 1.2 litri PureTech, de 130 CP și cutie automată cu opt trepte. Nivelul următor va fi motorizarea 1.6 PureTech, de 180 CP, la 35.900 euro. Pentru motorizările PHEV, prețul va începe de la 45.000 de euro.