Situația vânzărilor de automobile Dacia și Renault de pe piața din Germania, cea mai mare piață auto a Europei și a doua cea mai mare pentru marca românească, se află într-un punct extrem de tensionat, după cum reiese din documente interne ale asociației dealerilor. Problemele sunt cauzate de condițiile impuse de grupul francez pentru un nou contract.
Rețeaua de dealeri a grupului Renault (mărcile Renault și Dacia) este pe punctul de a fi desființată, potrivit unor informații publicate de Automobilwoche, care citează declarații și documente ale Asociației Partenerilor Renault și Dacia. La mijloc este un conflict care a fost generat de intenția grupului Renault de a impune un nou contract de dealer, cu condiții mai dure, păguboase pentru partenerii din rețea, după cum susțin aceștia. „Cerințele producătorului sunt atât de mari, încât nu se poate ajunge la un nou contract”, spune unul dintre dealeri. Acesta susține că au fost reduse marjele oferite pentru anumite modele și mai multe drepturi ale dealerilor au fost scoase din propunerea de contract.
În acest moment, situația este incertă, pentru că refuzul dealerilor de a semna noul contract i-a determinat pe francezii de la Renault să suspende vechiul contract. O scrisoare trimisă de VDRP (asociația dealerilor) către membrii săi susține că se caută acum o soluționare a nemulțumirilor în instanță, care ar putea aduce Renault și plata unor despăgubiri uriașe către dealeri, în cazul rezilierii contractului. Se vehiculează o sumă de circa 100 de milioane de euro, care ar putea reprezenta o problemă importantă pentru constructor.
Rețeaua de delaeri și service-uri Renault și Dacia din Germania cuprinde peste 1000 de reprezentanțe în toate landurile țării, care au generat în 2021 un volum de vânzări de 40.300 de unități pentru marca Dacia și 105.944 unități pentru Renault. Anul acesta, după șapte luni, situația era în creștere pentru Dacia, cu 30.500 de autoturisme vândute, în timp ce dealerii Renault au reușit să vândă numai 42.100 de autoturisme.