Deși a fost lansat pentru comenzi la un preț care depășea estimările inițiale ale companie, de „sub 20.000 de euro”, acum Renault a anunțat că noul Twingo E-Tech poate fi cumpărat, în sfârșit, cu sume care sunt mai mici chiar și decât cele plătite pentru o Dacia Spring, mașina care a rămas în continuare cel mai ieftin automobil electric din Europa, relevă analiza Profit.ro.
Twingo are un preț afișat pentru piața din Franța de 19.490 de euro pentru versiunea de intrare în gamă, Evolution, care nu a fost disponibilă până acum, iar prin programul Rabla derulat de francezi prețul de achiziție scade la doar 14.720 de euro, ca urmare a unei subvenții maxime de 4.770 euro. Aceasta poate avea valori mai mici, în funcție de veniturile pe familie.
Pentru versiunea Techno, care era deja disponibilă pentru comenzi la 21.090 euro, startul programului de stimulare a industriei auto derulat de Franța coboară prețul la 16.320 euro. În acest fel, noul Twingo va putea fi cumpărat pe această piață la un preț mai mic decât cel pe care îl are Dacia Spring, 16.900 de euro. Din păcate, modelul Dacia nu poate beneficia de subvenția Rabla pentru că nu este eligibil conform legislației franceze.
Această nouă strategie va duce inevitabil la scăderea vânzărilor Spring începând din 2026, situație care va fi echilibrată doar după lansarea noului Spring, ce va fi fabricat de asemenea în Europa, în uzina Renault din Slovenia.
Noul Twingo are dimensiuni apropiate de cele ale lui Spring, cu 3,79 metri lungime, 1,72 metri lățime, 1,49 metri înălțime, cu ampatament de 2,49 metri. Garda la sol are 143 mm, iar portbagajul are 360 litri, respectiv 1000 de litri dacă scaunele sunt rabatate. Viteza maximă este de 130 km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h este de 12,1 secunde.
Noul Twingo a fost dezvoltat într-un timp record și marchează inaugurarea sistemului de producție Leap 100, care înseamnă 100 de săptămâni de la startul procesului până la lansarea pe piață, un timp mai mic cu doi ani față de vechile procese de dezvoltare.
Acest lucru a fost posibil cu ajutorul noii unități ACDC din China, care a înglobal 100 de persoane implicate în dezvoltare în colaborare permanentă cu divizia Ampere.
Noul Renault Twingo va fi echipat cu o baterie LFP de 27,5 kWh, care asigură o autonomie de până la 263 km, suficientă pentru drumurile urbane zilnice, calculate de Renault la circa 35 km pe zi. Motorul va avea 82 CP (60 kW), iar chargerul de bord standard va permite încărcarea la maxim 6,6 kW, la priză domestică, în 4,15 ore, de la 10 la 100%.
Un charger de bord pentru stații DC de putere mare va putea fi comandat doar opțional, și va putea încărca doar la 50 kW. De asemenea, puterea pentru AC crește la 11 kW cu acest charger.
Din punct de vedere tehnic, Twingo folosește o platformă dezvoltată de Ampere, având la bază puntea motrice față de la Renault 5. Greutatea totală a mașinii este de 1.200 kg, fiind cu peste 200 kg mai grea decât Spring.
De asemenea, mașina are 24 de sisteme de asistență, care preiau informații de la cei 12 senzori frontali, laterali și spate, dar pe echiparea Evolution acestea vor fi doar la minimul cerut de legislație. De asemenea, pe versiunea de intrare sistemul de infotainment OpenR Link, nu va avea Google Automotive.
Printre noutățile din grupul Renault regăsite la Twingo se găsește și tehnologia cell-to-pack de la bateria LFP produsă de CATL, care permite integrarea unui număr mai mare de celule într-un spațiu dat și reduce costul total al bateriei. Combinarea chimiei LFP cu această arhitectură inovatoare duce la o scădere de aproximativ 20% a costului bateriilor.
Anul viitor, la câteva luni de la startul producției Renault Twingo în uzina din Novo Mesto din Slovenia, va fi lansat și modelul Dacia, care s-ar putea să nu mai folosească numele Spring și să aibă un preț cu cel puțin 2.000 de euro sub cel al lui Twingo, respectiv un preț apropiat de ce avem astăzi la Spring (16.900 euro).















