Renault a anunțat că a încheiat un parteneriat cu Regiunea Ile-de-France/Paris, pentru a dezvolta un serviciu de transport autonom între aeroportul Charles de Gaulle și cartierul de afaceri La Defense, până la Jocurile Olimpice din 2024.
Renault anunță că, în virtutea acordului încheiat alături de Nissan cu Waymo, și în parteneriat cu autoritățile franceze, care au investit în infrastructură destinată conducerii autonome, „va explora implementarea unui serviciu de mobilitate autonomă”, având ca țintă anul 2024, când se vor desfășura Jocurile Olimpice.
Valerie Pecresse, președintele Regiunii Ile-de-France, din care face parte și capitala Paris, a anunțat că a investit deja 100 de milione de eruo în infrastructură și speră ca acest proiect să fie funcțional la Olimpiadă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Distanța pe care ar trebui să circule vehiculul este de 32 de km, dar traficul aglomerat și blocajele ar putea face ca drumul să dureze până la o oră.
Anterior, Renault și Nissan anunțaseră, în era Carlos Ghosn, că intenționează să dezvolte un serviciu de mobilitate autonomă până în 2022.
Unul dintre conceptele prezentate de Renault în ultimii ani este EZ-GO, un robotaxi gândit pentru a fi folosit în sistem de car-sharing, el putând fi destinat transportului public dar și privat, pentru companii. Compania franceză a demarat de mai mult timp teste cu vehicule autonome, în zona Rouen, în parteneriat cu autoritățile orașului Rouen, și în Paris, în parteneriat cu autoritățile Capitalei.
„Vom lucra, împreună cu partenerul nostru Waymo, la acest proiect major în coordonare cu Regiunea Paris, ca și cu acționarii programului experiment SAM”, a declarat Hadi Zablit, Senior vicepreședinte al Alianței Renault Nissan.
CITEȘTE ȘI O nouă campanie de rechemare Mercedes-Benz în România, în dosarul softurilor ilegale. Aproape 2.000 de mașini vizateWaymo este compania de mobilitate autonomă înființată de Google, având la origine divizia care a dezvoltat primele vehicule cu deplasare fără șofer. Anul trecut, Waymo a demarat un serviciu de transport cu vehicule utonome, dar cu șofer de siguranță, anunțând ulterior că va introduce în curând și vehicule fără șofer.
„Așteptăm să lucrăm cu Regiunea Paris și partenerul nostru Renault pentru a explora dezvoltarea Waymo Driver pe o rută importantă ce se întinde de la Roissy-Charles de Gaulle până în La Defense în Paris”, a spus și Adam Frost, șeful programului auto și pentru parteneriate al Waymo.