Renault, proprietarul Dacia, dublează producția la uzina din Maroc. Profit.ro anunța că, pentru prima dată în istoria Dacia, au fost produse mai multe mașini în afara României decât la Mioveni

Renault, proprietarul Dacia, dublează producția la uzina din Maroc. Profit.ro anunța că, pentru prima dată în istoria Dacia, au fost produse mai multe mașini în afara României decât la Mioveni
scris 26 oct 2018

Constructorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, va dubla producția la uzina sa de la Casablanca (Maroc) până la 160.000 de unități pe an în 2022, după cum anunță presa din Maroc.

Țnta de producție a fost dezvăluită de președintele Renault, Carlos Ghosn, cu ocazia unei întâlniri cu regele Mohammed VI la Marrakech.

Urmărește-ne și pe Google News
Ford Motor va rechema la service aproape 1,3 milioane de mașini model Focus CITEȘTE ȘI Ford Motor va rechema la service aproape 1,3 milioane de mașini model Focus
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Grație acestei dublări a producției la uzina SOMACA din Casablanca, Renault va ajunge să producă anual o jumătate de milion de automobile în Maroc, dintre care 340.000 de unități pe an la uzina de la Tanger și 160.000 la uzina de la Casablanca.

În prezent, două modele Dacia, Lodgy și Dokker, sunt produse exclusiv în Maroc pentru piața europeană, iar Sandero are o pondere însemnată, deoarece la Mioveni, România este produs doar modelul pentru piața locală și pentru unele piețe din regiune.

La începutul anului, Profit.ro a anunțat că, pentru prima dată în istoria Dacia, au fost produse mai multe mașini în afara României decât la Mioveni.

De asemenea, la finalul anului trecut, Profit.ro relata că fabrica din Maroc și cererea locală redusă subțiază producția de Logan MCV la uzina Dacia din România.

La acel moment, sindicaliștii Dacia erau amenințați de primarul din Mioveni că vor fi înlocuiți cu roboți.

Anterior, era anunțat că Uzina Dacia din Pitești a produs în 2017 doar 20% din cele 150.000 de Sandero vândute în UE. Restul de 80% au fost fabricate în Maroc, locul din care este expediat în Uniunea Europeană, la un preț de fabricație mult mai mic decât cel din România.

În toamna anului 2016, Renault susținea că uzina din Maroc preia o parte din producția modelului MCV pentru ca la Mioveni să fie produse mai multe Duster.

Anunțul era transmis după ce directorul fabricii Renault Tanger, Jean-Francois Gal, declarase că Renault a decis să reia producția modelului Logan MCV în Maroc.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
casablanca