Grupul auto francez Renault mizează pe faptul că noile modele lansate în 2024, precum și reducerile de prețuri la modelul Megane îl vor ajuta să concureze mai bine cu rivalul american Tesla pe piața din Franța, a declarat pentru Reuters un director de la Renault.
"Principala preocupare a mărcii Renault în 2024 este să revenim în ofensivă pe segmentul electric, în condițiile în care, în prezent, suntem numărul doi", a spus Ivan Segal, director de vânzări pentru Franța la marca Renault, arată Agerpres.
Chiar dacă în trecut a fost un pionier pe segmentul automobilelor electrice, împreună cu partenerul japonez Nissan, în ultimii ani Renault a fost devansat de noi rivali pe acest segment.
Chiar dacă anul trecut Renault a vândut în Franța aproape 18.000 de exemplare din noul Megane electric, Tesla a vândut 25.000 de unități Model 3 și peste 37.000 de unități Model Y, ceea ce l-a plasat în poziția de lider pe piața automobilelor electrice din Franța, potrivit firmei de consultanță AAA Data. De asemenea, marca chineză MG a vândut și ea 20.000 de vehicule electrice MG4 în primul său an complet pe piața franceză.
Contraatacul celor de la Renault va include lansarea noului Scenic electric și sosirea pe piață, în a doua jumătate a acestui an, a modelului R5, două modele care ar urma să ia locul vechilor Zoe și Twingo.
De asemenea, Renault, care anul trecut s-a abținut să urmeze politica de reduceri de prețuri a celor de la Tesla, a decis ca în luna ianuarie 2024 să scadă prețul de pornire al modelului Megane, cu 10%, de la 38.000 până la 34.000 de euro.
Dacă se ține cont și de faptul că bonusul oferit de statul francez la achiziționarea de automobile electrice nu se aplică pentru Model 3 și MG4, avantajul de care beneficiază Megane în raport cu Tesla este și mai mare, iar modelul oferit de Renault este chiar mai ieftin decât competitorul chinez.
CITEȘTE ȘI Volkswagen pune ChatGPT pe mașini"Concurența în termeni de prețuri sau leasing este mai mare decât era în urmă cu câteva luni și va mai fi nevoie de câțiva ani, pentru ca piața automobilelor electrice să se stabilizeze", a spus Segal.
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale - Renault, Dacia, Alpine și Mobilize - și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 111.000 de salariați, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022.