Skoda a lansat versiunea Coupe a modelului electric Enyaq, o reinterpretare a modelelor VW ID.5 și, respectiv, Audi Q4 e-tron Sportback, în nota accesibilă specifică mărcii.
Skoda are în acest moment două modele electrice, chiar dacă cele două sunt înrudite și poartă același nume de bază. Skoda Enyaq Coupe este o caroserie distinctă de cea a SUV-ului lansat în urmă cu mai bine de un an și va atrage cu siguranță noi clienți, cu ajutorul tehnologiei oferite la un preț mai mic decât cel regăsit pe VW ID.5 și Audi Q4 e-tron Sportback, cu care împarte platforma modulară MEB, dar și o serie de componente esențiale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Skoda Enyaq Coupe marchează debutul echipării sportive RS pe modelele electrice ale mărcii și în același timp oferă caracteristici dinamice mai bune, cu ajutorul unui coeficient aerodinamic mai bun. SUV-ul coupe complet electric de la Skoda oferă clienților două versiuni de baterie, tracțiune integrală opțională, un portbagaj care își păstrează o capacitate bună, de 570 litri, și nu mai puțin de patru opțiuni de putere, pentru motoarele electrice care echipează mașina. Cel mai „slab” are 132 kW (180 CP), suficient de mult pentru a oferi senzații tari oricărui șofer. Cea mai puternică echipare este RS, cu 220 kW, adică 300 CP, similar cu Audi Q4 50 e-tron quattro. Asta înseamnă că Skoda Enyaq Coupe va fi și în această versiune de caroserie un rival extrem de puternic și periculos pentru modelul mărcii premium a grupului VW.
„După lansarea cu succes a SUV-ului, noul Enyaq Coupe aduce mai multă emoție, stil sportiv și eleganță familiei Skoda iV. Designerii și inginerii au reușit încă o dată că combine un grad ridicat de funcționalitate cu un desing emoțional. Noul model de top este de asemenea primul model electric RS din istorie”, a declarat Thomas Schaffer, CEO Skoda.
Dincolo de designul extrem de atractiv, care amintește de modelele BMW XS4 și X6, dar și de Model Y de la Tesla, Skoda Enyaq Coupe are o ofertă foarte generoasă de baterii și motoare, începând cu versiunea de intrare de 62 kWh, însoțită de motorul de 132 kW, și continuând cu cea de 82 kWh, cu motor de 150 kW, care are și opțiunea cu tracțiunea integrală (195 kW), iar vârful de gamă este versiunea RS, cu 220 kW. Aceasta din urmă are o accelerație suficientă să-ți taie respirația, 6,5 secunde de la 0 la 100 km/h, și este oferită și cu o serie de elemente specifice de design. Printre trăsături este și o viteză maximă mai mare cu 20 km/h decât celelalte modele, care sunt limitate la 160 km/h.
CITEȘTE ȘI Renault anunță data lansării lui Sandero electricSkoda Enyaq Coupe are o lungime similară cu modelul Enyaq, cu 4,65 metri lungime și 1,88 lățime, respectiv o înălțime de 1,62 metri. Este mai lungă decât Q4 e-tron și ID.5, ceea ce înseamnă că va continua să exercite presiuni asupra vânzărilor acestor două modele, așa cum face Skoda Octavia cu VW Passat.
Deocamdată nu au fost anunțate prețurile noului model electric, însă este de așteptat ca acestea să fie mai mari decât cele ale SUV-ului Enyaq (aproximativ 41.000 de euro), și bineînțeles mai mici decât cele ale VW ID.4/ID.5 și, evident, ale Audi Q4 e-tron Sportback (49.000 euro).
Skoda a vândut în 2021 un număr de 45.000 de automobile electrice Enyaq, un volum apreciabil, în comparație cu celelalte modele din gamă și cu modelele electrice ale grupului VW.