În contrast cu performanțele Dacia, marca Renault a încheiat anul 2021 cu scăderi generate de criza de semiconductori, în special, dar și de schimbările de viziune ale businessului, care acum se concentrează pe profit, nu pe volume.
Renault a anunțat cifrele de vânzări din 2021, consemnând încă un an de scădere, la nivel global, dar a încercat să camufleze pierderile din anul crizei de semiconductori în spatele unor informații privind victoriile de etapă pe anumite segmente.
Concret, datele privind vânzările Renault în 2021 arată că s-au livrat 1.751.089 de autovehicule, în scădere cu 6,7% față de 2020. Cota de piață a scăzut la 4,7% (-0,6 puncte față de 2020). Și în Europa, principala piață a mărcii, volumul a fost mai mic decât anul anterior, cu 984.784 de unități, cota de piață fiind diminuată cu 0,7 puncte procentuale, la 7,1%.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Renault încearcă să explice modificările strategice ale business-ului prin schimbările la nivelul mixului de canale și optimizarea prețurilor, astfel încât să fie obținut un profit mai mare pe vehiculul vândut. Aici, compania spune că a câștigat 11 puncte în semestrul al doilea, față de primul semestru, însă nu este foarte clar în ce măsură acest lucru a fost influențat de criza de semiconductori, care i-a determinat pe toți constructorii să prioritizeze licrările de modele mai scumpe, în defavoarea celor mai puțin echipate, cu profit mai mic pe unitate.
Plusurile Renault în 2021 sunt legate în primul rând de electrificare, unde gama E-Tech include a urcat la 30% din vânzările europene ale mărcii, față de 17% în anul anterior. Modelul ZOE a încheiat anul pe locul al doilea în segmentuld e vehicule complet electrice, iar brandul a fost pe locul trei, pe continent, în acest segment. Ponderea vehiculelor electrice în vânzările Renault a urcat la 14%, pe o piață care a vândut 10% mașini electrice. Pe piața de origine, Franța, Renault este lider absolut al vânzărilor de vehicule electrificate.
De asemenea, Renault își adjudecă în 2021 titlul de lider european al vânzărilor de vehicule utilitare, cu 15,7% din total (fără segmentul pickup-urilor).
În România, Renault a reușit să încheie anul pe poziția a doua a mărcilor de import, după Hyundai, cu un volum de 10.144 unități, cota sa de piață urcând la 7,3%. Gama E-Tech a totalizat 1.893 de unități vândute în România, cele mai vândut modele fiind Clio, cu un volum total de 2.945 unități, urmat de Captur și Megane cu 2.017 unități, respectiv 1.765 unități. Cota de piață a mărcii pe piața locală a fost de 5,6%.
CITEȘTE ȘI FOTO Volkswagen - Una dintre cele mai celebre limuzine din lume disparePe segmentul de LCV, s-au remarcat noul model Express (fostul Dokker), Kangoo și Trafic, cu un total de 2.063 unități, care plasează marca pe locul 2 în segment, după Ford.
„Aș dori să mulțumesc partenerilor noștri de afaceri și echipelor de vânzări pentru obținerea unor rezultate impresionante, în ciuda condițiilor existente. Renault a reușit să realizeze 1 din 3 vânzări cu tehnologia E-Tech și 1 din 2 vânzări pe canalul de retail. Renault profită de aceste rezultate bune obținute în 2021 pentru a-și consolida traiectoria pozitivă și pentru a se re-poziționa în segmentul C în 2022, pe baza lansărilor noului Megane E-Tech Electric și a noului Austral. Privim spre 2022 cu ambiția de a merge mai departe, încrezători în consistența portofoliului nostru de produse și în abordarea noastră comercială,” a declarat Fabrice Cambolive, Renault brand Sales and Operations Senior Vice President.