Ford a reușit să-și conserve primul loc pe piața de vehicule comerciale din România și în 2021, conform datelor privind înmatriculările. În același timp, modelul Puma s-a clasat pe primul loc în segmentul mașinilor cu propulsie hibrid.
Ford România a înregistrat o creștere a volumul de autovehicule comerciale vândute în România de 21%, după cum reiese din datele companiei, atingând o cotă de piață de 19,7%. Cifrele privind înmatriculările confirmă un volum total de 3.714 unități înregistrate de compania americană, pe segmentele <3,5tone, minibuse, reușind să depășească și în 2021 Dacia, care a rămas începând de anul trecut fără modelul de bază, Dokker. În același timp, principalul competitor din import, Renault, a înmatriculat numai 2.353 de unități.
Piața de vehicule comerciale ușoare din România a crescut în 2021, spre deosebire de ssegmentul de autoturisme, care a scăzut.
Chiar și aceste condiții, cel mai vândut model al Ford, Transit, s-a clasat doar pe locul trei la finalul anului (LCV și minibuse la un loc), fiind depășit de Dacia Dokker și Iveco Daily, conform cifrelor APIA.
Potrvit celor de la Ford, modelul Transit Custom a atins cea mai bună cotă de segment din ultimii 8 ani, respectiv 30,7% și o creștere a volumului vândut de 30% față de anul 2020. Pe segmentul pickup-urilor, Ford Ranger și-a păstrat poziția de lider pentru al cincilea an consecutiv, cu o cotă de segment de 37,4% și o creștere a volumelor de 18% față de 2020. Din totalul vânzărilor Ford Ranger, versiunea de performanță Raptor reprezintă o cotă de 32%.
„Performanța înregistrată în 2021 confirmă fiabilitatea vehiculelor comerciale Ford, încrederea clienților în serviciile propuse de noi, atât pe partea de soluții integrate de produs, cât și pe cea de finanțare și service. Rețeaua autorizată de dealeri Ford – Centru Transit este proiectată pentru a pune la dispoziția clienților noștri întreaga asistență și consiliere de specialitate de care au nevoie pentru a lua decizia corectă de achiziție în funcție de specificul activității lor economice și pentru a deveni un partener eficient, de încredere și construit pentru rezultate”, a declarat Cristian Prichea, director general al Ford România NSC.
Pe segmentele de autoturisme, Ford a reușit o performanță cu modelul Puma, care a fost cel mai vândut automobil de import, fiind depășit doar de modelele locale ale Dacia. În același timp, Puma a fost cel mai vândut automobil hibrid din România (are o motorizare mild-hibrid), cu 2.765 unități hibrid dintr-un total de 3.141.
SUV-ul Ford Kuga, produs în Spania, a întregistrat anul trecut un volum total de vânzări în România de 1.064 unitati, din care 397 de unități au fost hibride (MHEV, Full-Hybrid, Plug-in Hybrid). Cota de piață pentru toate versiunile vândute a crescut de la 4,53% în 2020 la 7,02% în 2021.