Rezultatele Renault Group în trimestrul 3 sunt pozitive, din punct de vedere al înmatriculărilor la nivel global, cu cifre care cuprind atât Dacia, cât și mărcile chinezești Jinbei și Huasong, dar veniturile au scăzut, fiind afectate de cursurile de schimb de pe piețele principale.
Cifrele publicate de Renault Group privind rezultatele pe trimestrul al treilea arată o creștere a înmatriculărilor, cu 2,9%, și o creștere a cotei de piață, cu 0,2%, la 4% din totalul pieței de vehicule la nivel mondial.
În Europa, grupul francez, care include și marca Dacia, a crescut cu 8,6%, la acest rezultat contribuind, potrivit companiei, modelele Clio și Captur, dar și Megane și Dacia Duster.
În afara Europei, grupul a scăzut cu 2 procente, în aceste date fiind adunate însă și mărcile Jinbei și Huasong, din China, cu cifrele de la 1 ianuarie. Fără aceste două mărci, rezultatul a fost cu 10,4% mai mic decât în 2017, trimestrul 3.
CITEȘTE ȘI FOTO Scuterul Vespa Elettrica va fi lansat în această toamnă, cu un preț comparabil cu un scuter pe benzinăÎn America de Nord și America de Sud, Renault Group a scăzut cu 0,2%. În Asia-Pacific, creșterea a fost de 72% prin includerea celor două mărci chineze (-14,8% fără acestea).
Pe întreg anul, în perioada ianuarie - septembrie, Renault Group a înmatriculat 2,9 milioane vehicule, în creștere cu 8,1% față de perioada similară din 2017. În regiunea Europeană, grupul a înregistrat 1,5 milioane de vehicule. În total, au fost 1,66 milioane de autoturisme înmatriculate la nivel global și 301.000 vehicule comerciale.
Dacia, o componentă importantă a business-ului Renault Group, a înregistrat în T3 152.081 de vehicule înmatriculate la nivel global, o creștere discretă, de numai 0,8%, corespunzător unui volum de circa 1.000 de vehicule în plus față de trimestrul 3 din 2017. Dintre acestea, 141.694 unități au fost autoturisme și doar 10.387 au fost vehicule comerciale.
Pe întreg intervalul ianuarie - septembrie, înmatriculările Dacia s-au ridicat la 530.296 vehicule, cu 9,5% mai multe decât anul trecut, din care 496.857 autoturisme, cu 10% peste nivelul din 2017, avansul fiind susținut de primele două trimestre. Este pentru prima dată după mulți ani când Dacia își temperează creșterea la un nivel apropiat de zero, marca fiind afectată de condiții speciale din piețele pe care sunt vândute mașinile sale.
Veniturile din trimestrul al treilea au scăzut cu 6 procente, la 11,4 miliarde euro; fără operațiunile AVTOVAZ, companie în care Renault a devenit majoritară anul acesta, veniturile s-au ridicat la 10 miliarde euro, în scădere cu 8,4%. Potrivit analizelor companiei, rezultatul a fost afectat de devalorizarea monedelor de pe principalele piețe. Alte cauze menționate au fost cesiunea livrărilor din Iran, cererea în scădere pentru motoare diesel și producția în scădere la Nissan.
Veniturile financiare (de la RCI Banque) au fost de 800 milioane euro, în creștere cu 31,1%, dar numărul de contracte noi a scăzut cu 2,5%.