Renault a anunțat rezultatele financiare pentru 2019, cu scăderi pe mai multe planuri, dintre care cea mai importantă este intrarea pe pierdere, prima din istoria recentă a companiei, în ultimii zece ani.
O scădere cu 3,3% a veniturilor, a marjei operaționale, a câștigurilor financiare și operaționale, cu un impact puternic al rezultatelor negative ale Nissan, acestea ar fi pe scurt datele anunțate de Renault pentru 2019. În consecință, și țintele pentru 2020 sunt mici, astfel că viitorul CEO, anunțat deja, va avea foarte mult de recuperat.
Profitul net al companiei a scăzut de la 3,3 miliarde de euro în 2018 la o pierdere de 141 milioane, la venituri de 55,5 miliarde, mai mici cu 3,3%, și o marjă operațională de 4,8% (față de 6,3% în 2018), adică 2,6 miliarde euro, respectiv venituri nete de 2,1 miliarde euro, mai mici cu 882 milioane euro. Contribuția companiilor asociate a fost negativă, -190 milioane euro, o diferență uriașă față de anul trecut când era de 1,5 miliarde euro. Aici, rolul Nissan a fost esențial, deoarece profiturile sale s-au diminuat dramatic în 2019, astfel că Renault a încasat numai 242 milioane, cu 1,2 miliarde mai puțin. Pierderea suplimentară vine de la parteneriatele chineze pe care Renault le are.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru 2020, Renault Group, din care face parte și Dacia, prognozează o margine operațională de 3 - 4 procente, fiind bazată și pe estimări pesimiste ale piețelor, respectiv -3% Europa, -3% Rusia. Compania mai spune că nu a luat în calcul eventuale influențe ale coronavirusului din China.
Acționarii vor primi spre aprobare o propunere de dividende de 1,10 euro pe acțiune.
Grupul Renault, în pofida unui an cu dificultăți, a fost capabil să obțină rezultate în linie cu strategia revizuită. Vreau să mulțumesc tuturor angajaților pentru eforturile lor și dedicația care a permis să obținem acest rezultat. Vizibilitatea pentru 2020 rămâne limitată din cauza volatilității așteptate în cazul cererii, în special în Europa din cauza reglementărilor CAFE și posibilului impact al Coronavirus.”, a declarat Clotilde Delbos, CEO în funcție al Renault Group.
Renault va avea, de la 1 iulie, un nou CEO, fostul șef al SEAT, Luca de Meo, anunțat oficial luna aceasta de consiliul de administrație.
Dacia, subsidiară a Renault Group, nu a anunțat încă rezultatele, însă este de așteptat ca acestea să fie pozitive, cu venituri în creștere și un profit pe măsură.