SUV-ul Renault Symbioz, un concurent direct pentru Dacia Duster, fiind totodată o versiunea mai lungă a lui Captur (în faza de proiect a fost botezat multă vreme Grand Captur), s-a lansat pe piață exclusiv cu motorul E-Tech hybrid 145. Acum, Renault anunță noi versiuni, mai ieftine, inclusiv cu motoare mild-hybrid, similare cu cele de pe Duster.
Renault Symbioz este deopotrivă un Duster mai luxos și un Captur mai spațios. Are în comun o serie de componente cu SUV-ul Dacia, dar toate echipamentele și interiorul au un nivel mai ridicat de confort și calitate, specific mărcii franceze. Acesta este și motivul pentru care, deși folosește un motor aproape identic cu cel de pe Dacia, 1.6 full hybrid, prețul său de listă este cu peste 10.000 de euro mai mare decât cel al SUV-ului construit la Mioveni. Motivul este foarte limpede: Renault nu-și permite să ofere o alternativă care să canibalizeze vânzările versiunilor de top ale lui Duster. Iată, însă, că, după lansarea pe piață, noi motoare mai accesibile sunt anunțate.
În acest moment, în România, Renault Symbioz costă 29.450 de euro, în echiparea de bază, mașina fiind mai ieftină cu peste 5.000 de euro față de Franța, unde începe, pe versiunea Techno, de la 34.900 euro. Noutatea anunțată în Europa de Vest este echiparea Evolution, care este mai ieftină cu 1.500 de euro, ca urmare a eliminării câtorva echipamente standard. Va fi echipată cu jante de 17, instrumentar de bord clasic, ecran multimedia OpenR Link cu Android Auto, fără navigație și Google Automotive. În România nu a fost încă lansată o astfel de versiune, dar e foarte probabil să apară, pentru a stimula vânzările, ceea ce înseamnă că prețul ei ar coborî la circa 28.000 de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe lângă Evolution, Renault confirmă însă viitoarele versiuni de motorizări mai accesibile, care vin în 2025. Acestea vor fi două versiuni bazate pe motorul 1.2 mild-hybrid, pe 48 de volți, care vor coborî și mai mult prețul SUV-ului. Pentru Franța ele sunt anunțate la 30.000 de euro, ceea ce înseamnă că în România vor fi și mai ieftine, nefiind evident obligatoriu să se păstreze diferența de circa 5.000 de euro. Chiar și așa, concurența pe care o va face Duster acestor noi versiuni va fi una dură, deoarece la un preț de 23.800 euro poate fi comandată motorizarea TCe 130 cu tracțiune 4x4, opțiune care la Symbioz nu există. Pentru cei care vor echipamentele de top de la Dacia, pe Journey sau Extreme, acestea costă 25.300 de euro de asemenea cu tracțiune 4x4. În celălalt sens, viitoarele echipări accesibile ale lui Symbioz ar putea reprezenta un pericol pentru versiunile de top ale lui Duster, care vinde motorizarea Hybrid 140 cu prețuri care depășesc 25.000 de euro.
Diferența dintre Symbioz și Duster este mică, din punct de vedere al dimensiunilor: lungimea modelului francez este de 4,41 metri, cu numai 7 cm în plus față de SUV-ul românesc, iar ampatamentul este de 2,64 metri, față de 2,65 metri la Duster. Portbagajul lui Duster are 456 litri, pe motorizarea 4x4, iar cel al lui Symbioz are 492 litri.
Să nu uităm însă că Dacia va lansa și Bigster, care va avea o lungime de 4,60 metri, motoare similare cu Duster, tracțiune 4x4 și prețuri pe care le estimăm între 23.000 – 30.000 de euro, ceea ce înseamnă că viitorul SUV ar putea să devină un competitor și mai puternic pentru Symbioz.