Vânzările mărcii Renault au fost, în primul trimestru al lui 2023, mai mari decât cele din anul anterior, marcând o revenire a francezilor după un an 2022 care a adus preponderent scăderi.
Cu un avans de 25,9% pe segmentul de vehicule comerciale ușoare, respectiv un total de 87.678 unități, și unul de 3,9% pe segmentul de autoturisme, care au totalizat 266,867 unități, marca Renault a încheiat trimestrul I al acestui an cu un volum de 354,545 vehicule vândute, ceea ce reprezintă o creștere de 8,6%, care marchează finalul declinului din 2022.
Singura scădere a mărcii este cea din Coreea de Sud, acolo unde fostul brand Renault Samsung, actual Renault Korea, este pe cale de dispariție, ca urmare a parteneriatului cu Geely. Cu tot cu cifrele din Coreea de Sud, Renault a înregistrat un total de 361.453 vehicule vândute, corespunzător unei majorări de 6,8% a vânzărilor.
Pe piața din Europa, Renault a înregistrat o creștere de 20% a vânzărilor, aceasta fiind de altfel principala piață a mărcii, cu un volum de 231.125 vehicule. Creșterea cea mai mare a fost aici în segmentul C, +51%, prin noile modele Megane E-Tech și Austral. Segmentul de electrice a înregistrat în acest fel o majorare cu 24% a vânzărilor, la un volum de 61.000 de vehicule. În total, vehiculele electrificate (BEV și hibrid) au urcat la 38% din vânzările mărcii.
Pe segmentul de LCV-uri, Renault a cunoscut o creștere și mai mare în regiune, cu 32%, inclusiv cu ajutorul noilor modele Kangoo și Express.
Noul CEO al brandului Renault, Fabrice Cambolive, mizează pe o creștere suplimentară odată cu lansarea de noi modele:
„Renault își accelerează creșterea profitabilă datorită lansărilor noastre de succes în segmentele de mare valoare (Arkana, New Austral și Megane E-Tech Electric). Ne așteptăm să accelerăm această dinamică odată cu lansarea New Espace”