Renault a inaugurat uzina Hyvia, pentru automobile cu hidrogen

Renault a inaugurat uzina Hyvia, pentru automobile cu hidrogen
scris 15 mar 2022

Hyvia, parteneriatul dintre Renault Group și Plug Power, destinat dezvoltării de automobile propulsate de tehnologia fuel-cell, pe hidrogen, a inaugurat prima sa uzină, în Flins.

Constructorul francez Renault și partenerii Plug Power, unii dintre cei mai cunoscuți producători de sisteme de celule de hidrogen și stații de hidrogen, au reușit să construiască în numai nouă luni de la startul parteneriatului Hyvia prima uzină care va asambla vehicule Renault propulsate cu hidrogen. Linia de asamblare se află în perimetrul Refactory, acolo unde Renault pune bazele unui complex dedicat economiei circulare. În acest moment, uzina Hyvia este capabilă să pornească producția de module fuel cell, bazate pe tehnologia Plug Power. Sistemul va genera 30 kW și va echipa primele trei modele, prezentate deja de Renault și Hyvia.

Urmărește-ne și pe Google News

Tot în această uzină vor fi asamblate stațiile de alimentare cu hidrogen și va fi produs hidrogenul necesar alimentării, într-un sistem cu emisii reduse de carbon, prin sistemul de electroliză.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Planurile Hyvia prevăd atingerea unei cote de piață de 30% din piața de vehicule comerciale ușoare, echipate cu propulsie electrică alimentată de sisteme fuel cell, până în 2030.

ULTIMA ORĂ Uzina Ford din Craiova, vândută către Ford Otosan Turcia, în care constructorul are doar 41% CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Uzina Ford din Craiova, vândută către Ford Otosan Turcia, în care constructorul are doar 41%

Hyvia și Renault au prezentat deja modelele Master Chassis Cab H2-TECH, care a debutat în cadrul Eurexpo Lyon, cu o autonomie de 250 km și spațiu cargo de 19 m3, și Renault Master City Bus H2-TECH, lansat la Paris, cu o capacitate de 15 pasageri și o autonomie de 300 km. Cele două mașini sunt echipate cu un sistem fuel-cell de 30kW, bazat pe un rezervor de 3 kg (4,5 kg pentru Bus) de hidrogen. Suplimentar, mașinile sunt echipate cu o baterie de 33 kWh, care permite stocarea energiei în surplus. De asemenea, a fost lansat și Master Van H2-TECH, cu o autonomie de 500 km.

Linia de asamblare și testare va avea o capacitate de 1000 de sisteme pe an, în 2022, iar aceasta va crește în anii următori, pe măsură ce va fi mărită și integrarea locală și verticală.

viewscnt
Afla mai multe despre
hyvia
renault hidrogen
uzina h2-tech
renault master hidrogen