Comisarul irlandez pentru protecția datelor (DPC) efectuează o anchetă la nivelul Uniunii Europene pentru a stabili dacă utilizarea de către Ryanair a tehnologiei de recunoaștere facială pentru a verifica identitatea clienților care fac rezervări prin intermediul unor site-uri web terțe încalcă legile de confidențialitate ale UE, transmite Reuters.
Autoritatea de reglementare a declarat că a primit o serie de plângeri de la clienții Ryanair din întreaga Uniune Europeană cu privire la practica companiei aeriene de a solicita verificări suplimentare atunci când au rezervat bilete de călătorie de la site-uri terțe sau de la agenții de turism online (OTA), spre deosebire de rezervarea directă la Ryanair, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Transportatorul irlandez, cel mai mare din Europa după numărul de pasageri, a salutat ancheta cu privire la un proces despre care spunea că a fost conceput pentru a proteja clienții de la OTA neafiliate companiei aeriene, care ar putea furniza detalii incorecte de contact și de plată ale clienților.
Ryanair spune pe site-ul său că verificarea suplimentară este necesară pentru acești clienți pentru a respecta cerințele de siguranță și securitate.
Pasagerii pot evita verificarea prin recunoaștere facială, prezentându-se la aeroport cu cel puțin două ore înainte de plecare sau trimițând în avans un formular și o poză a pașaportului sau a cărții de identitate naționale, un proces care potrivit Ryanair poate dura șapte zile.
Un proces similar nu este necesar atunci când rezervarea are loc pe site-ul web al Ryanair sau aplicația pentru telefonul mobil sau printr-o OTA care a semnat un acord comercial cu Ryanair care garantează că biletele sunt rezervate direct cu compania aeriană.
Ryanair a semnat 14 astfel de acorduri de la începutul anului. Ryanair a declarat în comunicat că procesele sale biometrice și non-biometrice sunt pe deplin conforme cu întregul regulament al UE privind protecția datelor (GDPR).