Automobile Dacia a început producția mașinilor Renault Duster, care sunt exportate pe mai multe piețe internaționale. Prima dintre ele este Turcia, unde mașina a fost deja lansată, dar încă nu a pornit producția locală, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Renault Group a anunțat că va fabrica modelul Duster 3, sub sigla Renault, la uzina din Bursa pe care compania franceză o operează în prezent, pentru a fi vândut pe piața locală cu logo-ul francez. În Turcia vor fi asamblate atât Duster 3, cât și alte trei modele, pe care deocamdată compania franceză nu le-a nominalizat, dar care vor fi, probabil, derivate din perechea Duster - Bigster.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Până la startul producției din Turcia, pentru care Renault a prevăzut investiții de 400 de milioane de euro, modelul Renault Duster a fost deja lansat pe piața locală, iar mașinile sunt produse în România. Mai multe fotografii postate pe social media arată platformele încărcate cu mașinile Duster pe care se vede sigla Renault. Situația nu este una nouă, pentru că la Mioveni au fost produse în ultimul deceniu diverse automobile sub sigla Renault, care au fost expediate ulterior pe piețele internaționale, atât în Rusia, cât și în Turcia sau Orientul Mijlociu.
Renault Duster se vinde în Turcia cu un preț destul de piperat, comparativ cu prețurile din Europa, în special din cauza taxelor pe care guvernul local le aplică autovehiculelor. Cea mai ieftină echipare, ECO-G, începe de la 33.000 de euro, iar în versiunea Extreme, cu tracțiune 4x4, prețul este de 41.800 de euro.
Fabrica Renault din Turcia, deținută în parteneriat cu OYAK, va fi al doilea centru de producție din Europa în care va fi produs noul Duster, după cum au anunțat reprezentanții Renault. Fabrice Cambolive, șeful mărcii Renault, a declarat că „Turcia joacă un rol semnificativ în International Game Plan 2027 (n.r. strategia de dezvoltare a mărcii). Țintim să ajungem lider de piață în Turcia, să ne consolidăm brandul cu noi produse, să avem o prezență puternică, în special pe segmentul SUV-urilor, și să implementăm strategia de electrificare bazată pe vehicule hibride și electrice”.
Conform informațiilor transmise de șefii Renault, modernizarea liniilor de producție din Bursa pentru a putea fi asamblate acolo mașini cu platforma CMF-B ar urma să fie încheiată în 2026, ceea ce înseamnă că până atunci fabrica din Mioveni ar putea continua să producă Duster și Bigster pentru clienții din Turcia.
CITEȘTE ȘI FOTO Renault surprinde cu conceptul Emblème, cu propulsie duală, electric - hidrogenUlterior, din Bursa vor fi expediate toate cele patru noi modele planificate, către cele mai multe piețe pe care Dacia nu este prezentă, dar pe care vor fi vândute modelele cunoscute, inclusiv Duster. Una dintre aceste piețe va fi Australia, unde SUV-ul românesc va fi vândut cu numele Renault Duster.
SURSA FOTO: Car Spotting