Criza de semiconductori a adus la o creștere a perioadelor de livrare a automobilelor de câteva luni, ceea ce începe să semene cu ce se întâmpla, în mod normal, cu mașinile de lux, fabricate însă în serii limitate. Există însă și cazuri extreme deja, în cazul unora dintre mărci. Șefii Audi au anunțat că unul dintre modelele electrice v fi livrat după 1 an și jumătate de la comandă.
Clienții din Europa și din alte piețe ale lumii își doresc automobile noi și sunt capabili să facă aproape orice pentru a le primi. Unul dintre compromisuri este cel legat de timpul de așteptare de la plata avansului până la momentul primirii mașinii.
Dacia, de exemplu, se află în situația de a livra mașinile după circa 4 luni de la înregistrarea comenzii la dealer, ceea ce, în alte vremuri, ar fi fost de neimaginat. În cazul altor producători, perioda de livrare crește atât de mult încât se apropie de cea a unui Rolls Royce sau Ferrari.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Anxietate pe piețe. Efectele inflației ridicate încep să se vadăHerbert Diess, CEO al Volkswagen, a declarat că, practic, mărcile grupului au deja vândute toate mașinile electrice pe care le vor produce în acest an.
Cei de la Audi au ajuns însă într-o situație și mai neplăcută. Hildegard Wortmann, director de vânzări al mărcii, a transmis în Adunarea Generală a Acționarilor că unul dintre modelele mărcii livrează mașina după 18 luni. Este vorba despre modelul electric Q4 e-tron, pe care, dacă îl comanzi astăzi, îl primești în noiembrie 2023. Este cea mai mare perioadă de livrare a unui autombil din grupul VW, în acest moment, deși Q4 e-tron este produs în aceeași uzină din Zwickau unde sunt produse și alte modele electrice ale grupului.
Cele de la VW, ID.3 și ID.4, de exemplu, au termen de livrare mare, dar care ajunge la 6-7 luni, însă termenul s-ar putea mări, din cauza lipsei de cabluri. Acestea erau fabricate de furnizori în Ucraina, iar uzina de acolo e închisă din cauza războiului.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Marca Dacia și fabrica din Mioveni pot fi separate de Renault într-o nouă companie, împreună cu unități din Turcia și America de SudParadoxal, o mașină mult mai scumpă și mai sofisticată, Porsche Taycan, de asemenea dependentă de cipurile electronice, se livrează la un termen de 6 luni de la înregistrarea comenzii.
Audi a raportat un volum de vânzări, în primul trimestru al acestui an, de 390.826 de automobile, cu circa 75.000 de unități mai puține decât în urmă cu un an. Cu toate acestea, livrările de mașini electrice au crescut cu 66%, ajungând la 24.236 de autoturisme, cu 10.000 în plus față de 2021, în perioada similară. Grupul Audi include și mărcile Lamborghini și Bentley, însă volumul acestor a fost de numai 4.000 de unități. Chiar și în aceste condiții, Audi a obținut venituri mai mari cu peste 200 milioane de euro și un profit operațional dublu față de anul trecut, 3,5 miliarde euro.