Regia Autonomă de Transport București (RATB) va fi transformată în societate pe acțiuni cu denumirea Societatea de Transport București SA, potrivit unui proiect de hotărâre aprobat joi de Consiliul General al Municipiului București (CGMB). Acționarii vor fi Primăria Capitalei, prin Consiliul General, și Primăria Ilfov, prin Consiliul Județean. Societatea nou înființată va avea un capital social de peste 129 de milioane de lei, iar personalul regiei va fi preluat și reîncadrat pe aceleași funcții. Primarul Gabriela Firea a vorbit și despre cele 400 de autobuze ce urmează să fie cumpărate de la Otokar, o firmă din Turcia, declarându-se declarându-dezamăgită de faptul că sunt critici în spațiul public legate de acest subiect. Edilul a subliniat că nu vor fi achiziționate „toate rablele”.
Proiectul de hotărâre a fost aprobat în unanimitate, scrie News.ro.
Din Consiliul de Administrație fac parte Speranța Cliseru, Adrian Sorin Mihail, Ionuț Cieocoiu, Petrina Boiță, Alexandru Trifan și Mihai Petcu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Prin transformarea în societate pe acțiuni a RATB se vor asigura condițiile pentru o funcționare mai eficientă, mai economică, cu o marjă de profitabilitte și cu posibilitatea de participare la licitații și de accesare a fondurilor europene”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.
Acționarii vor fi Primăria Capitalei prin CGMB și Primăria Ilfov, prin Consiliul Județean și se va mandatat actualul director al RATB, Adrian Sorin Mihail, să îndeplinească toate formalitățile referitoare la reorganizarea RATB. De asemenea, capitalul social va fi de peste 129 de milioane de lei, iar angajații regiei vor fi preluați și reîncadrați pe aceleași funcții.
Despre reorganizarea RATB se vorbește încă din 2016, când CGMB aprobase studiul de oprtunitate în acest sens, iar municipalitatea promitea ca regia să fie transformată până la începtului anului. În aprilie 2017, viceprimarul Aurelian Bădulescu estima că Regia se va transforma în societate pe acțiuni în jurul lunii august.
Primarul Capitalei Gabriela Firea a vorbit, la începutul ședinței de Consiliu, și despre achiziționarea celor 400 de autobuze de la firma Otokar din Turcia, declarându-se dezamăgită de faptul că sunt critici în spațiul public legate de acest subiect, după atât de mult timp de muncă pentru semnarea contractului de achiziție.
„Din buget vom plăti și deja celebrele autobuze. Îmi exprim dezamăgirea. Știți că am lucrat foarte mult cu toții pentru asta, un an și jumătate. La un moment dat chiar credeam că nu vom mai finaliza acest proiect, pentru că am avut foarte multe blocaje. Când în sfârșit am văzut luminița de la capătul tunelului și când în sfârșit am ajuns la final și suntem aproape de semnarea contractului și vom avea autobuze noi, cu aer condiționat, sistem de informare și condiții civilizate... Am uitat cum mureau de cald cetățenii în autobuze? Autobuze cu marcă, ce să zic! Acum stăm și comentăm că producătorul câștigător e din țara X. Cine are de comentat, să meargă să facă plângere. Eu vă garantez că facem totul în beneficiul cetățenilor”, a declarat Gabriela Firea.
Ea a subliniat că a venit în funcția de primar al Capitalei ca să muncească pentru cetățeni și că nu va lua „toate rablele”.
„Am câștigat bani foarte mulți din presă și nu am venit aici să fiu vedetă sau să mă îmbogățesc, ci să muncesc pentru cetățeni. Am fost vedetă când am fost. Vom plăti aceste autobuze indiferent din ce țară vine producătorul. Dar am avut curajul să avem 50 la sută criteriu tehnic și 50 la sută criteriu financiar. Nu luăm toate rablele, așa cum spun unii colegi ai noștri. Important este că vor veni 400 de autobuze noi cu aer condiționat, iar în paralel luna viitoare demarăm achiziția pentru 100 de autobuze electrice, 100 de troleibuze electrice și 100 de tramvaie electrice și demarăm activitatea pentru încă o achiziție de 400 de autobuze”, a mai spus Firea.
Edilul a subliniat flota de lucru trebuie înnoită și mărită, iar RATB va începe inclusiv un program de modernizare a stațiilor de autobuz și a refugiilor de tramvai, urmând să fie cumpărate automate de vânzare a cardurilor de călătorie și, deci, eliminarea chioșcurilor de bilete.