Centura de siguranță este obligatorie pentru că salvează vieți, nu pentru că dorește cineva să deranjeze purtătorul acesteia, a declarat șeful DSU, Raed Arafat, care a adăugat că nu înțelege de ce gravidelor li se permite prin lege să nu poarte centură.
Prezent la Conferința internațională "Comportamentul uman în siguranța rutieră 2022", organizată de Subcomisia pentru siguranță rutieră din cadrul Comisiei pentru transporturi și infrastructură, Raed Arafat a subliniat că activitatea DSU se axează foarte mult pe prevenție, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Cel mai bine e să prevenim accidentul. (...) DSU, de când s-a înființat, a avut un rol major în integrarea serviciilor de intervenție. Participăm în diferite acțiuni comune cu colegii de la poliție, dar vreau să înțelegeți că, atunci când am zis de două niveluri de prevenire, mai este un nivel - prevenirea decesului și impactului și invalidității la care se accidentează prin a avea un sistem de intervenție de urgență adecvat. (...) Vedem în toată societatea respingerea unor reguli și bravură. De ce nu punem centură? Suntem mai deștepți? (...) De ce scutim gravidele să poarte centură? (...) O gravidă care va lovi bordul mașinii cu siguranță pierde sarcina. Faptul că am scutit gravidele este un lucru inexplicabil și nu înțeleg de ce scutim gravidele de centură. (...) Să începem să arătăm că centura este obligatorie, pentru că salvează vieți, nu să vrem să deranjăm purtătorul", a afirmat șeful DSU.
Arafat a menționat că numărul de accidente a crescut în ultimii ani. Astfel, dacă intervențiile în accidente rutiere, la nivelul echipajelor SMURD, erau în 2018 de 17.837, în 2021 acestea s-au cifrat la 23.191, majoritatea intervențiilor fiind comune cu echipajele de ambulanță.
El a vorbit totodată despre un program european, aplicat prin IGSU, prin care 700 de conducători auto din serviciile de ambulanță și 2.400 de pompieri vor primi instruire pe conducere preventivă.
"Acesta este un prim proiect - să prevenim mai bine. În final, prevenirea rămâne mai ieftină, suntem obligați să ne pregătim și pe intervenție, dar preferabil e să nu ne folosim toate resursele. Pentru o victimă uneori noi deplasăm și 30 de persoane. (...) Accidentul, în final, dacă e prevenit, e mult mai ieftin decât să intervenim la el", a concluzionat Raed Arafat.