PSA Group a anunțat o creștere cu 38% a vânzărilor de autovehicule, în prima jumătate a acestui an, bazată în special pe vânzările cumulate ale mărcii Opel, care a intrat în portofoliul grupului în august 2017.
Vânzările PSA Group au urcat la 2,18 milioane de vehicule în acest an, după șase luni, o creștere cu 600.000 de unități față de anul trecut, în perioada similară. Dacă scădem vânzările Opel, PSA are o creștere de numai 1,9%, bazată în spcial pe creșterea de pe piața europeană. La polul opus s-a aflat piața din Orientul Mijlociu, unde mărcile grupului francez au fost afectate de conflictul dintre SUA și Iran și au scăzut cu 26%.
Grupul a rămas dependent de Europa, unde a ajuns, inclusiv din cauza Opel, să deconteze 77% din vânzări, față de 66% în anul anterior. „Nu suntem suficient de globali, dar în același timp nu suntem dependenți de barierele tarifelor, care se pot instala aici sau dincolo”, a declarat șeful PSA Europe, Maxime Picat.
Vânzările din Europa ale PSA s-au ridicat la 1,67 milioane de untiăți, cu 61,5% mai multe, dintre care 550.900 au fost cele ale Opel și Vauxhall. Cu ajutorul mărcilor Opel și Vauxhall, PSA a ajuns la o cotă de 17,2% pe piața europeană.
În China și Asia de Sud Est, grupul are o prezență modestă deocamdată, cu numai 163.000 de vehicule , cu o creștere de 6,9%, bazată în special pe avansul mărcii Citroen, care a urcat cu 50% față de anul trecut.
Nici America de Sud nu este o piață foarte mare pentru PSA, cu cele 98.000 de vehicule, mai multe cu 1,7% față de anul trecut.
Vânzările celor trei mărci franceze și cele două din familia Opel au fost susținute mai ales de familia de SUV-uri, 2008, 3008 și 5008 de la Peugeot, C3 și C5 Aircross și cele trei X-uri de la Opel, Mokka, Crossland și Grandland.