BMW Group România a anunțat rezultatele pentru prima jumătate a anului 2018, cu un trend crescător, după ce anul trecut a înregistrat un record absolut de livrări. Preferințele românilor pentru automobile BMW se schimbă de la un an la altul.
BMW România a anunțat rezultate foarte bune pentru prima parte a acestui an, cu o creștere de peste 10% față de anul trecut și cu speranțe pentru un nou an record.
Marca BMW (inclusiv BMW i și BMW M) a livrat în România 1.269 vehicule în primele șase luni ale acestui an, o creștere de 10,16% față de cele 1.152 unități din 2017. Cel mai de succes model al mărcii rămâne BMW X5, chiar dacă a înregistrat o scădere cauzată de schimbarea de generație (2018, 6 luni: 155 unități față de 179 în 2017, scădere de -13,5%).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aproape jumătate din vânzările mărcii aparțin SUV-urilor din gama X, care au pierdut însă din pondere în totalul gamei (2018: 48%, 2017: 55,7%), scăderea fiind generată de aceeași schimbare de generație a mai multor modele din portofoliul X. În același timp, patru din cinci modele BMW vin echipate cu sistemul de tracțiune integrală BMW xDrive, și în acest caz fiind înregistrată o ușoară schimbare de preferințe (2018: 84,8%, 2017: 87,3%).
Topul celor mai vândute modele este completat de BMW X1, cu 153 unități (2017: 132, +15,9%). Proaspăt lansat, BMW X3 a livrat 152 modele din generația a treia și 10 modele din generația a doua livrate 2018 (179 unități în 2017). Un alt model cu creștere importantă este BMW Seria 5 Sedan, care a ajuns la 130 de clienți în prima jumătate a acestui an (2017: 74 unități, + 75,6%), în timp ce BMW Seria 1 aproape și-a dublat vânzările, urcând până la 108 unități în primele șase luni ale acestui an (2017: 56, +92,9%).
"Succesul nostru este construit pe o rețea puternică de parteneri, pentru care le mulțumim. Privim spre viitor cu mult optimism pentru că acesta este anul lansărilor modelelor X, un segment foarte important pentru BMW în România. Și, cel mai important, performanța de vânzări ne oferă resursele să ne dezvoltăm mai departe. Încurând vom crește astfel gama de servicii pe care le oferim clienților noștri cu câteva noutăți importante", a declarat Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.
De remarcat și creșterile pentru gama sport BMW M la 27 de unități în 2018 (2017: 17, +58,8%) și modelele plug-in hybrid BMW iPerformance la 21 de unități (2017: 12, +75%). În contextul în care programul Rabla Plus a demarat mai repede în acest an, BMW i a crescut de mai bine de patru ori (+313,3%), cu un total de 61 modele BMW i3 și un BMW i8 față de 12 modele BMW i3 și 3 BMW i8 în prima jumătate a lui 2017. De altfel, BMW i3 este primul automobil electric care se apropie de 250 de automobile înmatriculate pe șoselele din România, cu clienți variați, de la companii care oferă servicii de transport la persoane fizice.
Cu toate acestea, dieselul rămâne alegerea principală a clienților mărcii, cu o cotă de 81%, în scădere însă cu 11 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut. Oferta BMW este susținută de un portofoliu de aproximativ 30 de modele care respectă deja standardul foarte strict Euro 6d. Aproape întreaga gama de modele diesel a mărcii oferă două sisteme catalitice, inclusiv pe bază de AdBlue, pentru emisii deosebit de reduse de noxe.
Crește constant apetitul clienților BMW pentru tehnologie și un exemplu în acest sens este succesul de care se bucură sistemul Head-Up Display pe automobile. Dacă în primele șase luni ale lui 2017, 31,4% din modele vândute erau echipate cu acest sistem, acum cifra a crescut la 40,8%, cu 9,4 puncte procentuale. Și preocuparea pentru o imagine sportivă se face tot mai simțită, pachetele M Sport se regăsesc acum pe 40,9% dintre modelele mărcii, în creștere cu 6,2 puncte procentuale (2017, primele 6 luni: 34,7%).
Marca MINI a înregistrat 104 livrări, ceea ce reprezintă un plus de 3% (2017, primele 6 luni: 101 unități). La începutul verii, marca tocmai a lansat o gamă de modele restilizate pentru modelele MINI Hatch cu 3 și 5 uși, precum și MINI Cabriolet, ceea ce este de așteptat să susțină suplimentar creșterea mărcii.
CITEȘTE ȘI Dacia Duster rămâne fără cutie automată, ca urmare a noilor teste WLTP și a introducerii motoarelor Blue dCiCel mai popular model al mărcii rămâne versiunea MINI Hatch 3 uși, cu 33 unități livrate în 2018 (2017: 32, +3,1%), urmată de MINI Countryman cu 27 de unități (2017: 27, +0%) și MINI Hatch 5 uși cu 26 de unități (2017: 25, +4%).
În primele șase luni ale acestui an au fost livrate cinci modele John Cooper Works (2017: 6). Se remarcă și șapte livrări ale versiunii electrificate în prima jumătate a acestui an, modelul plug-in hybrid MINI Cooper SE Countryman beneficiind de startul rapid al programului Rabla Plus. Acesta este, după BMW Seria 2 Active Tourer (11 unități), al doilea cel mai bine vândut model plug-in hybrid din portofoliul BMW Group în România.
BMW Motorrad a încheiat primul semestru cu un record absolut: 217 unități livrate, un plus de 17% (2017, primele 6 luni: 183 unități). Este al optulea an de creștere consecutivă majoră, de 2 cifre procentuale, în tot atâția ani în care BMW Motorrad este reprezentat direct de BMW Group România.
Cel mai de succes model rămâne gama adventure, reprezentată de BMW R 1200 GS Adventure, cu 52 unități (2017: 46, +13%), urmat de BMW R 1200 GS, cu 46 unități (2017: 39, +17,9%). Se remarcă extinderea mărcii în segmental de sub 500 cmc cu o gamă importantă de modele care a impus deja imediat după lansare BMW G 310 GS, cu 22 livrări, ca al treilea cel mai de succes model al mărcii.