Restructurările inițiate de CEO-ul PSA, Carlos Tavares, la Opel/Vauxhall, după achiziția acesteia, continuă cu o reducere masivă de personal la unitatea din Marea Britanie, Vauxhall. Potrivit presei britanice, a fost anunțată concedierea a peste 400 de persoane de la uzinele din Regat.
Fabrica Vauxhall din Ellesmere Port este prima victimă a restructurărilor începute de PSA în interiorul Opel, companie cumpărată anul acesta de la General Motors. Dacă în Germania lucrurile vor fi mai nuanțate în cazul unor eventuale concedieri, din cauza forței sindicatelor, cu unitatea din Marea Britanie situația apare mai clară și destul de dramatică. Motivele reducerilor de personal sunt strict legate de competitivitate și eficiență, subiecte pe care Carlos Tavares le-a mai discutat când a comparat fabricile PSA cu cele ale Opel.
PSA a anunțat oficial că „condițiile concurențiale de pe piața europeană și un declin al acestei piețe” au determinat ajustarea producției. De asemenea, a fost menționată o necesitate ca această uzină să-și îmbuinătățească performanțele pentru viitor.
CITEȘTE ȘI Cea mai mare tranzacție din industria aerospațială: United Technologies preia Rockwell Collins pentru 23 miliarde dolariProcedura de concediere va începe cu plecări voluntare susținute de compensații bănești.
Uzina din Marea Britanie este locul în care sunt produse modelele Opel Astra inclusiv pentru piața din UE, alături de cea din Polonia. În prezent sunt 1667 de angajați, uzina trecând deja prin alte restructurări în anii anteriori.
Mai multe publicații din Germania și-au pus problema supraviețuirii uzinei, ca urmare a efectelor Brexit, în momentul în care actuala generație va ajunge la finalul vieții, în 2021. Atunci, o nouă generație ar putea fi constrită în Germania sau chiar alături de alte modele ale PSA, în Franța sau Spania. Sindicatele au primit asigurări de la PSA că până la acel moment, uzina nu va fi închisă.
Una dintre marile probleme ale uzinei din Ellesmere este cea legată de funizorii săi, care majoritatea se află în UE.
Potrivit ultimelor date statistice, vânzările modelului Astra au scăzut în ultimul an cu peste 2 procente, în timp ce marca Vauxhall a înregistrat o scădere de 20% în Marea Britanie.
PSA a anunțat luna aceasta că începând din 2020 în uzinele din Sochaux și Mulhouse din Franța vor fi introduse în fabricație două noi modele.