Nemulțumiți de ritmul foarte lent al lucrărilor pentru lărgirea Prelungirii Ghencea și pentru Pasajul Domnești, locuitorii zonei organizează sâmbătă cel de-al doisprezecelea protest din ultimii șase ani și solicită autorităților contractele de execuție, graficele de lucrări si de plăți pe toată perioada de derulare a proiectelor.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare
Locuitorii din zonă reclamă că deși proiectul de lărgire al Prelungirii Ghencea este început ”pe hârtie’’ de peste 13 ani, lucrările în zonă, demarate abia anul acesta, constau doar in exproprieri și demolări pe un sfert din totalul proiectului, iar Primăria Capitalei refuză să furnizeze cetățenilor copia contractului de execuție, precum și graficul de lucrări și de plăți.
În privința Pasajului Domnești, locuitorii reclamă că, în prezent, la 2 ani de la semnarea contractului de execuție, au început lucrările efective, dar și acestea se desfățoară sporadic, cu pauze de zile intregi și cu lipsa comunicării periodice de informații despre stadiul lucrărilor, deși acestea sunt solicitate permanent de cetățeni și prin cereri de acces la informații publice.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De asemenea, prin această acțiune publică cetățenii vor să atragă atenția Primăriei Capitalei precum și Poliției Rutiere asupra pericolului rutier permanent în care se circulă de 13 ani în zona dintre Strada Valea Oltului și Șoseaua de Centură, zonă în care sunt autorizate în continuare ansambluri rezidențiale.
”Trotuarele provizorii înguste realizate în urmă cu doi ani de Primăria Capitalei se opresc la jumătatea străzii, sunt obstrucționate de stâlpii indicatoarelor de circulație iar lipsa benzilor unice dedicate STB duce frecvent la blocarea în trafic a autobuzelor. La orele de vârf, oamenii ajung să parcurgă o bucată de 5 km în aproape 1 oră, cu autobuzul sau cu mașină proprie. Mersul cu bicicleta este un sport extrem având în vedere circulația intensă la orice oră a tirurilor și camioanelor”, se arată într-un comunicat al Inițiativei Prelungirea Ghencea.
Ca ultimă soluție pentru urgentarea lucrărilor, cetățenii intenționează să acționeze în instanță autoritățile publice locale pentru nerespectarea atribuțiilor legate de dezvoltarea urbanistică echilibrată, în sensul corelării autorizării construcțiilor cu infrastructura de transport existentă.