Grupul auto francez Renault lucrează la primul carnet digital de întreținere pentru automobile, bazat pe blockchain, tehnologia din spatele monedei virtuale bitcoin. Carnetul electronic vizează centralizarea diverselor informații despre vehicule și proprietarii acestora, pentru a le face mai ușor accesibile și a asigura o mai mare transparență la încheierea contractelor de vânzare-cumpărare.
Proprietarul Dacia a prezentat astăzi un prototip al carnetului digital, la dezvoltarea căruia au colaborat Microsoft și VISEO, o firmă franceză de consultanță în IT, cu experiență în tehnologia blockchain.
Premiza pentru lansarea unui carnet de întreținere digital este una simplă, notează Renault.
CITEȘTE ȘI Carlos Ghosn face ordine la Mitsubishi: Japonezii au anunțat revenirea pe profit în primul trimestru din acest an fiscalÎn prezent, informațiile privind proprietarii de automobile, reviziile și eventualele accidente în care au fost implicate vehiculele sunt păstrate separat, de companiile auto, dealeri, asigurători, firme de service etc.
Carnetul digital de întreținere va aduna toate informațiile relevante într-un singur loc, astfel că un proprietar care vrea să își vândă mașina va avea posibilitatea să facă procesul mai transparent și să câștige încrederea cumpărătorului, permițându-i să acceseze datele trecute în carnet.
“Carnetul digital de întreținere ne permite să oferim noi servicii clienților, în cadrul unui ecosistem ce cuprinde asigurători și dealeri auto. Tehnologia blockchain este capabilă să creeze un protocol sigur și de încredere”, spune Elie Elbaz, șeful departamentului Renault pentru operațiuni digitale și automobile conectate.
“Dincolo de acest proiect, tehnologia blockchain va fi un pas important înainte pentru vehiculele conectate și micro-tranzacțiile și cerințele de securitate asociate”, explică Elbaz.
Pentru Microsoft, parteneriatul cu francezii de la Renault, cărora le-a oferit acces la tehnologia Microsoft Azure Blockchain, reprezintă o nouă oportunitate de a câștiga teren pe piața vehiculelor conectate.
Săptămâna trecută, gigantul american din IT a anunțat că va colabora cu Baidu, din China, la dezvoltarea Apollo, o platformă deschisă destinată companiilor care vor să își creeze propriile tehnologii pentru automobilele autonome.