Constructorul auto francez Renault va cumpăra o participație de 40% la grupul media Challenges Group, cu cinci dintre cele mai apreciate reviste din Franța în portofoliu, mutare prin care vrea să ofere servicii și conținut media la bordul automobilelor conectate și autonome.
Proprietarul Dacia intenționează să lanseze primele automobile fără șofer până în 2020 și să livreze automobile 100% conectate în piețele cheie în următorii cinci ani. Dezvoltarea industriei vehiculelor conectate și fără șofer se va traduce în mai mult timp liber pentru cei aflați la bordul mașinilor, iar Renault vrea să se asigure că acest timp va fi ocupat cu cititul articolelor.
“5.000 de chioșcuri de ziare din Franța intră în faliment anual. Prin acest proiect, milioane de șoferi și pasagerii acestora vor avea acces complet gratuit la informații și conținut variat și de înaltă calitate”, este argumentul Renault.
CITEȘTE ȘI Fiat Chrysler se aliază cu BMW, Intel și Mobileye ca să construiască o platformă globală pentru mașini autonomeConform înțelegerii, Renault va prelua 40% din capitalul social al Challenges Group, al cărui portofoliu cuprinde revistele Challenges, săptămânal de afaceri proeminent, cu o istorie de 35 de ani, Sciences & Avenir, La Recherche, L’Histoire și Historia, ultimele patru cu apariții lunare.
“Nori negri se adună deasupra presei. Vânzătorii de ziare își închid chioșcurile, iar cooperativa care ne distribuie nu ne mai poate plăti în totalitate”, a spus directorul general al grupului francez de media, Claude Perdriel, precizând că a acceptat “idea inovatoare” a Renault pentru că va oferi jurnaliștilor o nouă categorie de audiență.
“În loc să pierdem puncte de vânzare în fiecare an, vom avea milioane de cititori și potențiali ascultători”, a spus el într-o opinie publicată pe site-ul revistei Challenges.
Perdriel va rămâne la conducerea grupului de media după finalizarea tranzacției cu Renault. Șeful Challenges Group va deține restul de 60% din acțiunile grupului.