În următorii mai bine de 30 ani, pe măsură ce mașinile care se conduc singure vor deveni accesibile, se va naște o nouă industrie în care producătorii auto se vor lupta cu marile companii de tehnologie pentru monetizarea timpului liber al pasagerilor.
Conform worldmapper.org, timpul mediu la nivel mondial pe care oamenii îl petrec pe drum între casă și job și la întoarcere este de 80 de minute. În cazul milioanelor de oameni care se deplasează cu automobilul, mașina autonomă va elibera timpul pe care aceștia îl petreceau fiind atenți la condus.
Acel timp care se va elibera va naște ceea ce Intel numește Industria Pasagerilor. Conform companiei americane, până în 2050 această industrie va valora 7 trilioane de dolari. Producătorii auto și giganții tehnologiei se vor bate pentru a câștiga banii pe care pasagerii vor fi dispuși să-i cheltuiască cât timp călătoresc.
Prima luptă se va da pentru conectivitate. Utilizatorul și mașina vor trebui conectați la internet și la diverse servicii pentru îndeplinirea anumitor facilități. Spre exemplu, într-un ecosistem de tip smartcity, mașina va rezerva automat un loc de parcare la destinație și se va ocupa singură de acest aspect, după ce pasagerii coboară.
CITEȘTE ȘI Ericsson: Operatorii telecom din România trebuie să-și regândească modelul de business odată cu trecerea la 5GApoi, va fi o luptă pe zona de productivitate. Timpul pe care nu mai trebuie să-l petrecem șofând, va putea fi umplut în mod productiv. Google și celelalte companii de tehnologie vor fi mai mult decât fericite să-și ofere serviciile de comunicare și productivitate celor care doresc să profite de timpul liber petrecut în mașină.
Bineînțeles, va exista și un front al entertainment-ului pentru că minutele sau chiar orele petrecut ca pasager într-o mașină autonomă pot fi petrecute ascultând muzică, vizionând filme sau jucând jocuri electronice.
Ideea de bază este că vehiculul se va transforma într-o platformă în care pasagerul va consuma produse și servicii. Cei de la Gett, o companie de ridesharing din New York City, sunt de părere că serviciile livrate în mașinile autonome vor ajunge să reprezinte jumătate din veniturile companiilor care activează în zona de mobile.