Producătorul chinez de automobile electrice BYD Co Ltd a raportat o creștere de 11 ori a profitului net în trimestrul patru al anului trecut, pe măsură ce BYD și-a majorat avansul pe piața locală grație unei game extinse de modele, transmite Reuters.
În perioada octombrie-decembrie 2022, BYD a înregistrat un profit net de 7,3 miliarde yuani (1,06 miliarde dolari), față de 602 milioane yuani în aceeași perioadă a anului 2021, scrie Agerpres.
Pe întregul an 2022, BYD, o companie la care un pachet de 12% din acțiuni este deținut de fondul Berkshire Hathaway, controlat de miliardarul american Warren Buffett, a realizat un profit net de 16,6 miliarde yuani, în creștere cu 446% comparativ cu 2021.
Grație modelelor hybride și automobilelor complet electrice din gamele Dynasty și Ocean, BYD pare acum pregătit să treacă în fața Volkswagen, care anul trecut a fost cea mai bine vândută marcă de autoturisme din China. O dovadă în acest sens a venit în luna februarie, când BYD a fost lider de vânzări pentru a doua lună consecutivă.
BYD a devansat și grupul american Tesla Inc când vine vorba de vânzările de automobile electrice pe piața din China, în primele două luni ale acestui an constructorul chinez fiind responsabil pentru 41% din totalul vânzărilor de automobile electrice pe cea mai mare piață auto din lume. Comparativ, Tesla a fost responsabil pentru doar 8% din vânzări.
Pe fondul încetinirii cererii, BYD a decis să taie prețurile la modelele electrice Song Plus și Seal în luna martie, alăturându-se altor producători chinezi care au făcut același lucru, ca urmare a războiului prețurilor demarat de Tesla.