Profitul operațional al grupului Volkswagen a crescut cu 40% în primul trimestru, la 4,37 miliarde de euro, fiind unul dintre cele mai bune rezultate trimestriale obținute vreodată de producătorul auto german, chiar dacă volumul vânzărilor a scăzut, semn că măsurile de reducere a costurilor își fac efectul, transmite Reuters.
Veniturile din vânzări ale grupului au urcat cu 10,3%, la 56,2 miliarde de euro, scrie News.ro.
În cazul mărcii Volkswagen, cea mai mare divizie a grupului în funcție de vânzări, profitul operațional a avansat de la 73 de milioane de euro în urmă cu un an la 869 de milioane de euro, la venituri de 19 miliarde de euro, potrivit datelor publicate miercuri de grup.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Profitul diviziei de lux Audi a scăzut la 1,2 miliarde de euro în primul trimestru, de la 1,3 miliarde de euro în aceeași perioadă a anului trecut, cel mai mare contributor la profitul grupului introducțnd noi modele și tehnologii.
Schimbările structurale adoptate de grup după scandalul emisiilor declanșat în septembrie 2015 includ reorganizarea dezvoltării vehiculelor, reducerea costurilor prin reducerea complexității componentelor, renunțarea la modelele neprofitabile și concentrarea pe branduri și regiuni care răspund mai rapid nevoilor pieței.
Potrivit investitorilor, redresarea mărcii VW, afectată în mod tradițional de nivelul ridicat al costurilor fixe și al celor pentru cercetare și dezvoltare, este esențială pentru transformarea grupului într-o afacere mai profitabilă, chiar dacă VW a depășit anul trecut Toyota, devenind cel mai mare producător auto din lume.
”Eforturile noastre de îmbunătățire a eficienței și a productivității la nivelul întregului grup dau rezultate”, a declarat directorul general Matthias Mueller.
Obiectivul pe termen mediu al grupului este creșterea marjei de profit operațional a brandului VW la 4% până în 2020 și la 6% până în 2025, de la 1,8% în 2016, niveluri care vor însă sub cele ale rivalilor francezi PSA Peugeot Citroen și Renault.