Profitul net al operatorului aerian low-cost Ryanair a crescut cu 55% în primul trimestru fiscal încheiat în iunie, la 397 milioane de euro, susținut de prețurile biletelor, dar compania a avertizat că supracapacitatea va continua să exercite presiuni asupra acestora, transmite MarketWatch.
Vânzările au crescut cu 13%, la 1,91 miliarde de euro, scrie News.ro.
Ryanair, cel mai mare operator aerian din Europa în funcție de numărul de pasageri, a anunțat că prețul mediu al biletelor a crescut cu 1%, datorită rezervărilor numeroase din perioada Paștelui.
Datorită gradului mare de ocupare a avioanelor, Ryanair a majorat estimarea referitoare la numărul pasagerilor pe care îi va transporta în acest an la 131-130 de milioane.
CITEȘTE ȘI Daimler, BMW, Volkswagen, Porsche și Audi, investigate pentru formarea unui cartel tehnologic timp de 20 de aniChiar și așa, Ryanair a menținut previziunea că prețurile biletelor ar putea scădea în medie cu 5% în primul semestru fiscal, inclusiv în perioada ocupată cuprinsă între iulie și septembrie, și cu 8% în intervalul octombrie-martie.
Estimările Ryanair se aseamănă cu cele ale operatorilor concurenți EasyJet și Wizz Air, care au raportat venituri pe loc peste așteptări în trimestrul încheiat în iunie, datorită Paștelui, care a căzut în aprilie. Ambii operatori au avertizat însă că prețurile vor fi presate de creșterea numărului de locuri oferite pasagerilor.
Ryanair a menținut totodată estimarea referitoare la profitul anual, la 1,4-1,45 miliarde de euro, după un profit de 1,24 miliarde de euro obținut în anul fiscal trecut.